شهردار تهران از شناسایی همه گسل های اصلی زلزله تهران خبر داد.

شهردار تهران با بیان اینکه باورمان باشد که زلزله در سرزمین ما یک واقعیت است، از شناسایی همه گسل های اصلی شهر تهران خبر داد.

به گزارش جماران، پیروز حناچی روز چهارشنبه در جلسه ستاد محلی پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهر تهران اظهار داشت: ازدحام جمعیت و عدم رعایت پروتکل‌ها به راحتی باعث ایجاد یک بحران می‌شود به عنوان مثال در حادثه کلینیک سینا چه کسی فکرش را می‌کرد در اثر اتصال یک کولر تعدادی از هموطنان در این حادثه به رحمت خدا بروند.

وی افزود: بحران‌هایی که می‌توانند به صورت یک هم افزایی مشکلاتی را به وجود آورند تبدیل به بحرانی در مقیاس ملی می‌شوند و بخشی با مراقبت و بالا بردن هزینه عدم رعایت استانداردها قابل پیشگیری است، اما در شهری زندگی می‌کنیم که چندین بار با زلزله‌های مختلف دست و پنجه نرم کرده است.

شهردار تهران با بیان اینکه بخشی از این سرزمین زلزله های سنگینی را تجربه کرده افزود: باورمان باشد که زلزله در سرزمین ما یک واقعیت است و اصلی‌ترین بحران است که به شکل دوره‌ای و طبیعی رخ می‌دهد و قابل پیگیری است و بطور متوسط در کشور هر ۱۰ سال یکبار زلزله سنگینی را تجربه می کنیم.

وی با بیان اینکه در این سال های اخیر تجربیات خوبی از این حوادث کسب کردیم گفت: گسل های اصلی و پهنه های آن در پایتخت شناسایی شده و تصمیمات با ریسک بالا در این مناطق گرفته نمی شود و این اقدامات برای کاهش خسارت در حوادث زلزله صورت گرفته است.

حناچی با بیان اینکه آمادگی مدیریت شهری تهران با ۲ دهه قبل قابل مقایسه نیست و پیشرفت های خوبی داشتیم گفت:  بیش از ۱۰۰ پد بالگرد در تهران شناسایی و علامتگذاری شده که با یک هزینه مناسب این اقدامات تاثیرگذار انجام شد.

وی با بیان اینکه در شهر تهران که تراکم جمعیت بالا است نیازمند عرصه های باز هستیم خاطرنشان کرد: باید این عرصه ها را به هر بهانه‌ای که هست حفظ کنیم و به همین دلیل پادگان ۰۶، دوشان تپه و قلعه را می‌خواهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.