رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند از کشف 2.5 تن گوشت مرغ منجمد تاریخ گذشته در یکی از کارخانه‌ های این شهرستان خبر داد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند از کشف 2.5 تن گوشت مرغ منجمد تاریخ گذشته در یکی از کارخانه‌ های این شهرستان خبر داد و گفت: البته مقدار ۲۰ تن مرغ منجمد در انبار این واحد وجود داشته است که به‌ علت عدم ثبت انبار و اعلام موجودی برابر ضوابط برخورد قانونی صورت می‌پذیرد.

به گزارش جماران، آرش آقاجان احمدی با اشاره به پلمپ سه واحد صنفی به خاطر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا، اظهار داشت: این گشت مشترک هر روزه در طول شبانه‌روز با حضور بازرسان صنعت، معدن و تجارت به همراه شبکه بهداشت و درمان و اتاق اصناف شهرستان دماوند انجام می شود.

وی با بیان اینکه در برخورد با تخلفات کوچکترین اغماضی وجود نخواهد داشت و کمترین برخورد با واحدهای متخلف پلمب است، خاطرنشان کرد: کلیه واحدهای صنفی، صنایع و تشکل‌های شهرستان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی رفتار نمایند تا برخلاف میل باطنی ناچار به جلوگیری از فعالیت آنها نشویم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند با اشاره به برخورد قضایی با یکی از تالارهای پذیرایی دماوند نیز تصریح کرد: چند روز گذشته یکی از تالارهای پذیرایی به‌علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی جلوگیری از شیوع ویروس کرونا پلمب شد که متاسفانه قانون نقض و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این مسئول افزود: برابر تبصره ماده ۳ آیین نامه اجرایی موضوع ماده ۲۸ قانون نظام صنفی کسانی که پلمب یا لاک و مهر محل‌های تعطیل شده را بشکنند و محل را به نحوی برای کسب مورد استفاده قرار دهند به مجازات‌های مقرر در قانون مجازات اسلامی محکوم خواهند شد.

آقاجان احمدی با بیان اینکه طبق دستور فرماندار شهرستان دماوند، مراتب خدمت مرجع قضایی جهت تصمیمات لازم ارسال شد، خاطرنشان کرد: کلیه واحدهای صنفی بدانند که این موضوع جرم و پیگرد قانونی دارد و برای فک پلمب حتما از طریق قانونی اقدام می شود.

وی همچنین از تشکیل پرونده تعزیراتی برای ۱۱ انبار واحدهای تولیدی این شهرستان به‌علت عدم اعلام موجودی کالا خبر داد، افزود: پهناور بودن شهرستان دماوند شناسایی انبارهایی که اقدام به ثبت در سامانه نکرده‌اند را بسیار مشکل می‌کند که در این بین نیازمند مساعدت شوراهای اسلامی روستاها، پایگاه‌های بسیج، دستگاه‌های دولتی و شهروندان بزرگوار هستیم.

این مسئول تاکید کرد: به ‌علت رعایت نکردن ضوابط بهداشتی ۱۴ واحد صنفی سفرخانه سنتی اخطار پلمب دریافت کردند؛ به رستوران‌های سنتی شهرستان دماوند متذکر می‌شویم در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سرو قلیان با آنها برخورد می‌شود.

کشف ۲.۵ تن گوشت مرغ منجمد تاریخ گذشته در یکی از کارخانه‌های دماوند

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند با اشاره به کشف ۲.۵تن گوشت مرغ منجمد تاریخ مصرف گذشته در سردخانه یکی از کارخانه‌های صنعتی شهرستان دماوند، خاطرنشان کرد: این میزان کشفیات در گشت مشترک ادارات صمت، تعزیرات و اتاق اصناف، برابر ماده ۵۹ قانون نظام صنفی تخلف محرز و پرونده برای واحد تنظیم شده است و در تعزیرات حکم آن صادر خواهد شد.

وی اعلام کرد: البته مقدار ۲۰ تن مرغ منجمد در انبار این واحد وجود داشته است که به‌علت عدم ثبت انبار و اعلام موجودی برابر ضوابط برخورد قانونی صورت می‌پذیرد.

این مسئول با تاکید براینکه از شهروندان می خواهیم در خرید هر نوع کالایی به تاریخ مصرف درج شده بر روی آن دقت و تخلفات احتمالی را به ۱۲۴ یا ۷۶۳۱۹۲۹۲ اطلاع رسانی کنند، افزود: اگر کالایی با قیمت پایین تر از نرخ معمول بازار عرضه شود، اولین موضوع مورد توجه تاریخ مصرف آن می‌باشد.

اشتغال مستقیم ۵۰ نفر در یکی از معادن دماوند

رئیس اداره صنعت، معدن تجارت شهرستان دماوند گفت: این معدن شن و ماسه که با سرمایه‌گذاری کلان به بهره‌برداری رسیده است و چندین سال رکود را طی چند ماه گذشته کنار گذاشته، هم‌اکنون با فعالیت شبانه‌روزی به صرفه اقتصادی و خدمات‌رسانی دست یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۵۰ نفر اشتغال مستقیم دارد که همگی بومی هستند، اظهار داشت: نحوه بازسازی راه‌های دسترسی بسیار حائز اهمیت است که به بهترین نحو ممکن، با صرف هزینه بالا بصورت کارآمد انجام شده است.

این مسئول با تاکید براینکه چندین فاز دیگر در این معدن بر اساس مجوزات با تولیدات جدید و جذب اشتغال بیشتر در دست اقدام است، یادآور شد: در فعالیت هر بنگاه اقتصادی مساعدت قانونی مسئولان مورد نیاز است و بر خلاف آنچه از اسم معدن تصور می‌شود نه تنها معادن مخرب نیستند بلکه با فعالیت اصولی و صحیح موجب ترقی محل‌های همجوار استقرار نیز می‌باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.