فرماندار ورامین گفت: 40 مگاوات به ظرفیت برق ورامین افزوده شده است.

فرماندار ورامین با بیان اینکه 40 مگاوات به ظرفیت برق ورامین افزوده شده است، گفت: مشکل ضعف و نوسان ولتاژ در شهرستان ورامین و روستاهای بخش مرکزی در تابستان امسال برطرف می‌شود.

به گزارش جماران، حسین کاغذلو در جلسه بررسی وضعیت زیرساخت‌های شهری و روستایی در بخش‌های مرکزی و جوادآباد ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد اظهار کرد: تابستان سال گذشته، مشکلاتی در حوزه برق و آب برخی از مناطق شهری و روستایی ورامین رخ داد که لازم است تا پیش از آغاز فصل تابستان و با هدف رفع و جلوگیری از تکرار این مشکلات، جلسات تخصصی کاربردی برگزار شود.
وی افزود: سال گذشته در حوزه روستایی مشکلاتی در تأمین آب برخی از روستاهای بخش مرکزی و جوادآباد به وجود آمده بود که با مدیریت منابع و اقدامات کوتاه مدت بخشی از این مشکلات برطرف و با اجرای طرح‌های بلندمدت طی ماه‌های گذشته، مشکل کمبود آب در این مناطق به طور کامل مرتفع شد.
وی تصریح کرد: با وجود تأکیدات صورت گرفته، کماکان برخی از روستاها مدیریت آب را به شرکت آب و فاضلاب واگذار نکرده‌اند که این امر باعث می‌شود که خدمت رسانی به این مناطق با مشکل همراه شود.
کاغذلو اظهار کرد: در حوزه گاز نیز اقدامات موثری به ویژه در انتقال شبکه به جنوب شهرستان و منطقه حصارگلی که شهرک گل و گیاه در آن مستقر است صورت گرفته و لازم است تا مشکل روستاهای فاقد گاز و یا دارای مشکل طول مسیر، به طور کامل شود.
وی با اشاره به احداث خط ۶۳ کیلوولت شهرستان ورامین پس از ۱۳ سال انتظار گفت: با اجرای این طرح و راه‌اندازی فاز نخست، ۴۰ مگاوات به ظرفیت انتقال برق شهرستان افزوده شده و مشکل ضعف و نوسان ولتاژ در شهر و روستاهای بخش مرکزی در تابستان امسال برطرف می‌شود.
فرماندار ورامین گفت: در حوزه توزیع برق، در حال حاضر ۳ هزار و ۳۵۰  دستگاه ترانس توزیع در شهرستان ورامین وجود دارد که از این تعداد ۶۰۰ دستگاه خانگی بوده و طی دوسال گذشته، ۱۰۰ ترانس به ظرفیت شهرستان افزوده شده است.
وی تأکید کرد: هم اکنون مشکلی در توزیع برق وجود ندارد ولی خطوط برق موجود در شهرستان، توان انتقال این بار را ندارد و طی سال گذشته توان شهرستان به حل این مشکل معطوف و بخش عمده‌ای آن رفع گردید.
وی افزود: تلاش می‌شود تا با نصب دو " اتوبوستر" در بخش جوادآباد، مشکلات ضعف و نواسانات ولتاژ در این بخش از شهرستان ورامین نیز برطرف گردد.
شهرستان ورامین با دو بخش مرکزی و جوادآباد و با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.