سرپرست جهاد کشاورزی ورامین گفت: 31 هزار متر مربع از اراضی ورامین آزادسازی شد و به حالت اولیه بازگشت.

سرپرست جهاد کشاورزی ورامین با اشاره به آزادسازی 31 هزار متر مربع از اراضی ورامین گفت: مالکان این ساخت و سازهای غیرمجاز ظرف ۱۰ روز موظفند تا آثار باقیمانده و مصالح ساختمانی را از اراضی کشاورزی خارج کنند.

محسن بنائیان گفت: در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی ۱۰  مورد ساخت و ساز غیر مجاز در بخش مرکزی ورامین با حکم قضایی تخریب شد و به حالت اولیه بازگشت.
وی افزود: این ساخت و سازهای غیر مجاز که توسط عده‌ای سودجو انجام شده و به افراد مختلف با قیمت‌هایی گزاف فروخته شده، به صورت دیوارکشی، ساخت بنا و پی‌کنی صورت گرفته بود که با تخریب آنها ۳۱ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی آزاد شد.
وی افزود: مالکان این ساخت و سازهای غیرمجاز ظرف ۱۰ روز موظفند تا آثار باقیمانده و مصالح ساختمانی را از اراضی کشاورزی خارج کنند.
وی گفت: روز گذشته نیز ۵ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در ورامین تخریب و ۲۰ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی آزاد شد.


سرپرست جهاد کشاورزی ورامین با اشاره به حضور تعداد زیادی ملخ در مزارع و مناطق شهری ورامین گفت: از روز گذشته تعداد زیادی ملخ در مناطق شهری و روستایی ورامین مشاهده شده که نگرانی‌هایی را برای کشاورزان و مردم به وجود آورده است.
بنائیان گفت: کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی ورامین با بررسی میدانی، از ملخ‌های نمونه گیری کردند که مشخص شد این حشرات بومی منطقه بوده و فقط به دلیل شرایط مساعد آب و هوایی، میزان تکثیر آن‌ها نسبت به سال‌های قبل بیشتر شده است
وی تأکید کرد: این ملخ‌ها هیچ‌گونه خطری برای محصولات کشاورزی به ویژه غلات ندارند و کشاورزان از این بابت نگرانی نداشته باشند.
ورامین با بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

ورامین بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل کمبود منابع آبی، ۳۸ هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات باغی و زراعی می رود.
ورامین در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.