محسن زمانی روز پنجشنبه در گفت وگو اختصاصی با ایرنا با اشاره به اولویت های اداره گاز شهرستان دماوند در سال جاری، اظهار داشت: تداوم‌ گاز رسانی و بهره برداری ایمن از تاسیسات و خدمات رسانی به مشترکین گاز در وهله اول و اجابت درخواست های توسعه شبکه و نصب انشعاب در مناطقی که فاقد گاز هستند در مرحله دوم، مهم ترین اولویت های این نهاد است.

وی با اشاره به توسعه گازرسانی در روستاهای شهرستان، خاطرنشان کرد: هم اکنون در بخش اجرای پروژه گازرسانی به روستاهای منطقه شاهد ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستیم که البته به دلیل بعضی مشکلات در ارائه مجوزها، درصد پیشرفت متفاوت است اما پیش بینی می شود تا شهریور ماه سال جاری به اتمام برسد.

زمانی با بیان اینکه هنوز روستاهای بولان، تنگه و وردانه با مشکل تامین گاز شهری مواجه هستند، افزود: پیمانکاران اجرای پروژه مشخص شده اند اما چون مجوز اداره راه صادر نشده، همچنان عملیات اجرایی آن آغاز نگردیده است و روستاهای کهنک، یهر، مومج، هویر و دهنار نیز بدلیل کندی در صدور مجوز، زمان تکمیل پروژه طولانی شده است.

این مسئول در خصوص اعتبارات گازرسانی به روستاها نیز تصریح کرد: مجموعا ۱۵ روستایی که در برنامه گازرسانی هستند، بیش از ۵۰ کیلومتر خط تغذیه و بیش از ۸۰ کیلومتر شبکه توزیع درنظر گرفته شده و اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان اختصاص یافته است که با جذب اعتبار در زمان مشخص به اتمام می رسد.

رئیس اداره گاز شهرستان دماوند در ادامه با اشاره به میزان مصرف گاز در زمستان سال گذشته نیز بیان داشت: میزان مصرف گاز شهروندان دماوندی در زمستان سال ۹۸ نسبت به زمستان سال ۹۷ تقریبا ۱۲درصد افزایش مصرف گاز داشتیم و این افزایش به دلیل توسعه شبکه در منطقه بوده است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید بعنوان سال جهش تولید نیز خاطرنشان کرد: اداره گاز شهرستان دماوند آمادگی کامل را جهت گازرسانی به مناطق مختلف شهری به ویژه مناطق صنعتی دارد و درصورت داشتن درخواست از سوی صنایع مختلف، با هماهنگی استان بسته به میزان ظرفیت و انتخاب پیمانکار، سریعا اجابت می شود.

زمانی با اشاره به اینکه چه به لحاظ مصارف خانگی و چه به لحاظ مصارف صنعتی و کشاورزی هیچگونه کمبود گازی در سطح شهرستان وجود ندارد و از پایداری بالای شبکه گازرسانی شهرستان دماوند برخوردار هستیم، خاطرنشان کرد: با توجه به تاسیسات و تدابیر اندیشیده شده، این شهرستان قابلیت افزایش مصرف گاز شهرستان را حتی تا ۸۰ درصد دارد.

وی بیان داشت: شهرستان دماوند بیش از ۳۵ هزار انشعاب دارد که حدود ۲۰ مشترک صنعتی عمده و ۴۰ ایستگاه تقلیل فشار در سطح شهر دماوند در حال انجام کار گازرسانی است و تعداد مشترکان حدودا نزدیک به ۸۰ هزار مشترک در سطح شهرستان دماوند در پنج شهر داریم.

رئیس اداره گاز شهرستان دماوند در خصوص عملکرد سال گذشته گفت: در سال گذشته اجرای حدود ۸۰ کیلومتر شبکه گازرسانی، نصب حدود ۴ هزار و ۵۰۰ انشعاب علمک و افزایش حدود پنج هزار اشتراک به مشترکین گاز در شهرستان دماوند انجام شده است.

این  مسئول در خصوص بحث صرفه جویی خاطرنشان کرد: گاز چون یک نعمت خدادادی و متعلق به تمام ایرانیان و نسل های آینده است مردم چه در فصل تابستان یا زمستان در مصرف گاز صرفه‌ جویی کنند.

وی یادآور شد: کمبود گاز نداریم اما همین مقداری که موجود است درست مصرف کنیم و به نکات ایمنی استفاده از گاز طبیعی دقت کنیم؛ مکان‌هایی که نباید گاز مصرف نکنند، استفاده نکند، در زیرزمین ها جایی که دودکش نداره از وسایل گازسوز استاندارد استفاده کنند.

شهرستان دماوند از جمله شهرستان های شرق استان تهران است که در ۴۵ کیلومتری پایتخت قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.