به گزارش ایرنا، سید ضیاء هاشمی روز چهارشنبه در همایش آنلاین با مدیران و روسای مراکز ایرنا در استان ها افزود: ایرنا به دنبال ارتباط بیشتر و گسترده تر با نخبگان و اساتید است و وظیفه خود می داند که حلقه اتصال میان نخبگان و مردم باشد.

وی با یادآوری اینکه ایرنا صدای دولت و ملت است و بنا دارد صدای مردم را منعکس سازد، اظهار داشت: در موضوع کرونا که طی ماه های اخیر تمامی مردم و آحاد جامعه را با خود درگیر کرده است، می توان تعامل خوبی با دانشگاهیان برای آثار شیوع این بیماری بر جامعه داشت.

هاشمی با بیان اینکه سرویس های مختلف ایرنا از اسفند ماه پارسال با شیوع ویروس کرونا فرآورده های خبری ارزشمندی را در زمینه آثار آن بر موضوعات اجتماعی و اقتصادی داشتند، افزود: باید صدای مردم درگیر با کرونا و تاثیر این ویروس بر زندگی آنان را منعکس کرد.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی خواستار اقدام های پژوهشی در ایرنا با موضوع کرونا دانست و گفت: امروز در فضای پژوهش می خواهیم بدانیم که متفکران و اساتید جامعه ما چه ایده هایی برای شرایط کرونایی دارند و در این مرحله به دنبال این هستیم که زبان نخبگان در این زمینه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اساتید در فرآیند تصمیم گیری و تحلیل شرایط موجود فرصت مغتنمی در اختیار دارند و وظیفه ماست که بتوانیم حلقه اتصال مسئولان و مردم با این متفکران و نخبگان باشیم.

هاشمی ادامه داد: این حرکت بزرگی است که امیدواریم بتوانیم با قدرت و سرعت در دریافت نظر و ایده های اساتید برای شرایط کرونایی پیش برویم.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی استفاده از نظر و ایده های اساتید را موجب دستیابی به تحلیلی عالمانه و کارشناسی از وضعیت موجود دانست و گفت: ایرنا رسانه ای است که اگر بخواهد در عصر حاضر، حرفی برای گفتن داشته باشد، راهی غیر از بیان سخنان علمی و ندارد.

وی با اشاره به فرا رسیدن شب های قدر و ایام شهادت امام علی(ع) اظهار داشت: اگر ما از امام علی(ع) فقط این نکته را که ایشان در زمان ضربت شمشیر در محراب گفتند «فزت برب الکعبه» داشته باشیم و از آن در مسیر زندگی استفاده کنیم، بهره کافی را از زندگی این امام معصوم برده ایم.

هاشمی با بیان اینکه این جمله اوج تعالی روحی امام علی(ع) را نشان می دهد، تاکید کرد: چنین امامی به دست کسی به شهادت می رسد که ادعای دیانت دارد و بعد از اقامه نماز شب دست به این اقدام و ترور زده است.

فاطمه نوری جهانگرد مدیر کل اخبار استان های ایرنا نیز در این جلسه که به حضور روسای مراکز و دفاتر ایرنا به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با برشمرد ظرفیت های استانی ایرنا در بهره گیری از دیدگاههای نخبگان جامعه و استادان دانشگاهی اظهار داشت: اداره کل اخبار استان ها در نیمه دوم پارسال تعامل خوبی با اداره پژوهش در تولید پژوهش های هدفمند در موضوعات مختلف از جمله ریشه یابی ناآرامی های آبان 98 داشت که دیدگاههای کارشناسان در قالب کتابی در اختیار مسئولان مربوطه قرار گرفت.

وی یکی دیگر از مواردپژوهشی ایرنا را بررسی جامعه شناختی حاشیه نشینی در استان های مختلف برشمرد.

در این نشست روسای مراکز اهواز، کرمان، شیراز و تبریز ایرنا در سخنانی به بررسی نحوه تعاملات مراکز استانی ایرنا با جامعه دانشگاهیان پرداختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.