بعضی از روزها کارهایی را به صورت عادی انجام می‌دهیم و اصلا به این فکر نیستیم که انجام این چنین کارها شاید در شرایط سخت به یکی از طاقت فرساترین‌ کارها تبدیل شود.

مراکز تعویض‌پلاک این روزها  کار خود را در حالی آغاز کرده که به محل تجمع خیل عظیمی از شهروندان تهرانی تبدیل شده است، افرادی که برای گرفتن پلاک خودروی‌های جدیدشان مجبورند در صف های طولانی از ساعات اولیه صبح (۴-۵) تا ظهر بمانند و شاید آن روز هم کارشان انجام نشود.

خبرنگار ایرنا بعد از دریافت گزارشات پیاپی مردمی مبنی بر شلوغی بیش از حد مراکز تعویض‌پلاک در تهران به دو مرکز ( چیتگر در جاده مخصوص و الغدیر دریافت آباد) رفت و از نزدیک با چند شهروند در صف مانده مصاحبه کرد.

 یکی از شهروندان تهرانی که خود را عرفان معرفی کرد گفت: ساعت حدود سه بامداد از خواب بیدار شدم و به خیال اینکه ساعت اولیه صبح همه جا خلوت است و در صف طولانی معطل نمی‌شوم راهی مرکز تعویض‌پلاک چیتگر شدم.

وی ادامه داد: منزل ما در غرب تهران است و ساعت حدود چهار بود که به پمپ بنزین وردآورد در اتوبان کرج رسیدم و با صف طولانی در آن ساعت صبح مواجه و شکه شدم.

عرفان گفت: تا ساعت ١٢ ظهر در صف بودم و بالاخره موفق شدم که وارد مرکز شماره‌گذاری چیتگر شدم و خوشحال از اینکه بالاخره امروز کارم تمام می‌شود مدارکم را به باجه مربوطه تحویل دادم.

وی با بیان اینکه نمیتوانم از برخورد نامناسب کارمندان مرکز ناراحت باشم زیرا آنها هم بسیار درگیر کار بودند افزود: در فرم تعویض پلاک آمده است که برای انجام این کار باید مدارکی مانند اجاره نامه یا سندملکی، دفترچه بیمه، قبض آب و برق و.... لازم است و من نیز این مدارک را آماده کردم و تحویل دادم. 

عرفان گفت: بعد از چند دقیقه اپراتور مربوطه مدارک را روی پیشخوان گذاشت و گفت مدارک ناقص است، من نیز در کمال  تعجب دلیل را جویا شدم و گفت که دفترچه بیمه شما تازه صادر شده و این خلاف قوانین است، در صورتی که در فرم مدارک همچین چیزی قید نشده بود.

این شهروند در پایان گفت: من نیز مانند خیلی دیگر از افرادی که برای تعویض پلاک می‌آیند کارمند هستم و گرفتن مرخصی برایم سخت است اما باز مجبورم برای طی کردن همین روال یک روز دیگر از صبح تا ظهر در صف بمانم.

خبرنگار ایرنا تصمیم گرفت که برای در جریان کار قرار گرفتن از ساعات اولیه صبح با بقیه شهروندان در صف‌های طولانی باشد.

بعد از طی شدن مرحله صف طولانی بالاخره خبرنگار ایرنا موفق شد حدود ساعت ١١ ظهر با خودرو شخصی خود وارد مرکز تعویض‌پلاک الغدیر شود و برای طی کردن مراحل به پای باجه تحویل مدارک رفت.

همان سناریو که برای آن شهروند (عرفان) پیش آمده بود این بار برای خبرنگار ایرنا در قالب نداشتن کد رهگیری خانه اتفاق افتاد.

سوال این جاست که چرا در فرم تحویل مدارک به صورت کامل توضیحات را نمی‌نویسند تا هم وقت شهروندان با در صف ماندن هدر نشود و هم کارمندان مراکزتعویض پلاک برای نداشتن مدارک کافی برای شهروندان و انجام ندادن کارشان توضیحات اضافی ندهند.

آمار کل مبتلایان به ویروس کرونا تا به امروز در ایران ۱۱۰,۷۶۷ نفر است که از این تعداد ۸۸,۳۵۷ نفر بهبود یافته‌اند و متاسفانه ۶,۷۳۳ از هموطنانمان جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.