سید موسی خادمی روز دوشنبه در جلسه ویدئو کنفرانس با استانداران سراسر کشور و به ریاست وزیر کشور اظهار داشت: اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان خوشبختانه موفق بوده و بررسی‌ها نشان می‌دهد در روند اجرای طرح بطور چشمگیری کاهش تردد رخ داده است.

وی ادامه داد: تردد جاده‌ای در لرستان این روزها نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۸۰ درصد کاهش داشته همچنین در آغاز اجرای طرح تاکنون ۲۰ درصد کاهش تردد ثبت شده است. 

استاندار لرستان بیان کرد: یکی دیگر از شاخص های موثر بودن طرح فاصله‌گذاری اجتماعی میزان مصرف سوخت می‌باشد که میزان مصرف بنزین از روز آغازین طرح تا روز گذشته ۳۲ درصد کاهش داشته است.

وی ابراز امیدواری کرد که نتیجه اصلی طرح که عدم شیوع ویروس و کاهش چرخه انتقال است را در آینده و در عمل مشاهده خواهیم کرد.

خادمی ادامه داد: ۲هزار و ۶۱۲ واحد صنفی متخلف پلمب و یا به آنها اخطار داده شده است، تعداد ۹۱۹ خودرو مشمول جریمه و ۶۲ خودرو متخلف توقیف شده است.

استاندار لرستان اضافه کرد: همچنین از ورود یکهزار و ۴۳۱ خودرو غیر بومی به داخل شهرها و از خروج ۸۳۴ خودرو جلوگیری شده است.

وی گفت: از روز جمعه مسیر تفرج‌گاه‌های استان  را مسدود کرده ایم و جرائم توقیف را هم به این نقاط تعمیم می دهیم و چنانچه خودرویی حتی با پلاک بومی در مناطقی که ممنوع اعلام کرده‌ایم حضور پیدا کند مشمول جرایم می‌شود.

استاندار لرستان اظهار کرد: در مورد وضعیت بیماری کرونا در استان به یک حالت ثبات در منحنی رسیده ایم و در چند روز اخیر این روند ادامه داشته و امیدواریم بعد از مرحله تثبیت این منحنی وارد مرحله نزولی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.