به گزارش خبرگزاری مهر، آموزش بورس اولین قدم برای شروع یک سرمایه گذاری موفق در بازار بورس است. و شرکت در یک کلاس آموزش بورس این مسیر را هموارتر و راحت تر خواهد کرد.

اما سوال مهم این است که بهترین کلاس و دوره آموزش بورس را چگونه شناسایی کنیم؟

یک کلاس و دوره آموزش بورس می‌بایست ۱۰ ویژگی اساسی زیر را داشته باشد:

۱- آموزش سرمایه گذاری در بورس، از صفر تا صد و به صورت کامل و جامع باشد چرا که به واسطه نوع این دانش و مهارت، اصلاً بلد نبودن بهتر از ناقص بلد بودن است. بنابراین کسانی که ناقص بلد هستند بیشتر از کسانی که اصلاً بلد نیستند در بورس ضرر می‌کنند.

۲- مرکز یا نهاد آموزش دهنده دارای مجوز از مراجع ذی صلاح باشد تا به این واسطه مطمئن باشیم نظارت‌های لازم روی این نهاد وجود دارد.

۳- رزومه و سابقه خوبی در زمینه آموزش سرمایه گذاری در بورس داشته باشد.

۴- اساتید آموزش دهنده دوره‌ها و کلاس‌ها دارای سابقه بالا، تجربه کار در این زمینه ،دارای مدارک تحصیلی ترجیحاً مرتبط با بورس و هم چنین دارای فن بیان و انتقال خوبی باشند.

۵- ترجیحاً در صورت امکان در پایان دوره‌ها مدرک معتبر به دانشجویان خود ارائه کند.

۶- امکان کار عملی در کلاس‌ها وجود داشته باشد چرا که سرمایه گذاری در بورس یک مهارت است و این مهارت با کار و تمرین‌های عملی بدست می‌آید.

۷- در صورت امکان بتوان میزان رضایت و موفقیت دانشجویان قبلی آن مرکز را سنجید مثلاً به آن مرکز رفته و با دانشجویان حال حاضر آنها صحبت نماییم.

۸-به لحاظ امکانات سخت افزاری و کلاس‌های آموزشی ، مطلوبیت بالایی داشته باشد(امکاناتی نظیر راحتی صندلی‌ها ،امکان کار عملی در کلاس،تهویه مناسب کلاس آموزشی و ...)

۹- شهریه کلاس‌ها معقول و منطقی باشد.

۱۰- به دلیل پیچیده بودن مهارت و دانش سرمایه گذاری در بورس ترجیحاً خدماتی مانند جزوات آموزشی، فیلم کلاس و… را در اختیار دانشجویان قرار دهد تا به این طریق دانش پذیر بتواند کلاس‌های آموزشی خود را هر چند بار که احساس نیاز می‌کند مرور و بازبینی نماید.

حال سوال مهم این است که کدام مراکز آموزش دهنده بورس دارای ده ویژگی اساسی بالا می‌باشند.

با تحقیقات صورت گرفته مراکز آموزشی متعددی در زمینه آموزش بورس وجود دارد که هر کدام از آنها طبیعتاً نقاط قوت و ضعفی را دارند.

اما از این میان کانون بورس مرکزی است که تقریباً ده ویژگی اساسی بالا را دارا می‌باشد و می‌توان آن را به عنوان یک مرکز استاندارد و مطلوب جهت آموزش بوس معرفی نمود.

یکی از بارزترین نقاط قوت مجموعه کانون بورس همکاری با بهترین و قوی‌ترین اساتید و تحلیل گران بورس ایران مانند مهدیار حاجی علی و… می‌باشد.

همچنین فضاهای استاندارد آموزشی، آموزش‌های کامل و جامع و همچنین کار و تمرین‌های عملی ضمن دوره آموزشی، دیگر ویژگی‌های این مرکز آموزش بورس می‌باشد.

دوره جامع بزرگان بورس نام دوره‌ای می‌باشد که در آن سرمایه گذاری در بورس از صفر تا صد آموزش داده می‌شود و تا به امروز بالای ۱۱۰ دوره از آن در مجموعه کانون بورس برگزار شده است و دوره‌های جدید آن در حال پذیرش می‌باشد.

کلاس‌های حضوری این مرکز در تهران برگزار می‌شود کسانی که خارج از تهران می‌باشند و یا امکان شرکت در کلاس‌های حضوری را ندارند می‌توانند کلاس‌ها را به صورت آنلاین شرکت کرده و یا پکیج و فیلم کلاس‌ها را تهیه نمایند.

نکته جالبی که وجود دارد این است که کلاس‌های حضوری کانون بورس به صورت زنده و همزمان در فضای آنلاین نیز قابل مشاهده می‌باشد.

سرمایه گذاری در بورس یک مهارت است و همه بزرگان این بازار توصیه می‌کنند: تا زمانی که این مهارت را به صورت صحیح و کامل فرا نگرفته اید در بازار بورس سرمایه گذاری نکنید. بنابر این اگر فرصت یا علاقه‌ای به یادگرفتن مهارت سرمایه گذاری در بورس ندارید توصیه می‌شود تا پول خود را در صندوق‌های سرمایه گذاری سهام بگذارید تا آن صندوق‌ها با سرمایه شما در بازار بورس خرید و فروش نمایند.

در این مقاله تلاش نمودیم تا مراکز استاندارد و مطلوب جهت آموزش بورس را به شما معرفی نمائیم.

سعی می‌کنیم در آینده در مقالاتی به معرفی صندوق‌های سرمایه گذاری در بورس بپردازیم.

* این مطلب یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در خصوص محتوای آن هیچ نظری ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.