مهدی حیدری یکشنبه شب با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای پیش بینی از وقوع هرگونه حادثه احتمالی به ایرنا اظهار داشت: با توجه به شرایط فعلی و وقوع پس لرزه‌های متعدد در شهرستان دماوند به منظور اتخاذ تمهیدات لازم، قرار گرفتن در وضعیت آماده باش و پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی محلی را به عنوان اردوگاه اسکان اضطراری شهرستان در نظر گرفتیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس، در اسرع وقت عملیات تسطیح و آماده سازی قطعه زمینی در مجاورت سالن ورزشی هلال احمر شهر دماوند انجام و جانمایی چادرهای امدادی در محل مورد نظر صورت گرفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه در مجموع ۲۰۰ دستگاه چادر امدادی و آلاچیق در سطح شهرستان به منظور اسکان اهالی شهرستان در صورت وقوع زمین لرزه در نظر گرفته شده است، بیان داشت: از این تعداد ۱۰۴ دستگاه چادر امدادی در اسکان اضطراری جانمایی شده است.

حیدری با تاکید براینکه این اقدام تنها به منظور پیشگیری از وقوع هرگونه حوادث احتمالی بوده و شرایط حاکم در شهرستان کاملا عادی است و هیچ مشکلی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم پس لرزه‌های خفیفی که در دو شب اخیر رخ داد خاتمه یافته تا مردم هیچ گونه نگرانی بدین منظور نداشته باشند.

وی با تاکید براینکه اردوگاه پیش بینی شده اسکان اضطراری موقت است و هیچ گونه پیش بینی مبنی بر وقوع اتفاقی خاص در شهرستان وجود ندارد، گفت: شرایط مدیریتی در حوزه بحران اجازه می‌دهد تا پیش بینی لازم را برای بهترین و بدترین شرایط داشته باشیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان دماوند افزود: امیدواریم در بهترین شرایط پس لرزه‌ها پایان یافته و شرایط آرام در شهرستان برقرار شود؛ علی رغم این موضوع زمین لرزه قابل پیش بینی نیست و در صورتی که وضعیتی دیگر به وجود آید باید آمادگی کامل را به منظور ارائه خدمات داشته باشیم.

وی تاکید کرد: از مردم تقاضا داریم نگرانی به دل خود راه ندهند زیرا هیچ گونه اتفاق خاصی را به قطعیت نرسیده‌ایم و صرفا این آمادگی برای پیش بینی‌های بدترین حالت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.