محمد شهریاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در روز مشابه سال گذشته ۹۱۴ میلیون متر مکعب آب در دریاچه سدهای امیر کبیر، لتیان، طالقان، لار و ماملو ذخیره شده بود.

وی با اشاره به حجم ورودی سدهای پنجگانه تهران از ابتدای سال آبی جاری (از اول مهرماه سال ۹۸ تا کنون ) گفت: یک میلیارد و ۷۹ میلیون متر مکعب آب در این مدت وارد مخازن سدهای تهران شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته که یک میلیارد و ۱۷۶ میلیون متر مکعب بوده است کاهش هشت درصدی را نشان می دهد.

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران ادامه داد: وضعیت فعلی ذخیره آب سد امیر کبیر ۱۶۶ میلیون متر مکعب، سد لتیان ۵۳ میلیون متر مکعب، سد لار ۱۰۳ میلیون متر مکعب، سد طالقان ۴۰۲ میلیون متر مکعب و سد ماملو ۲۲۴ میلیون متر مکعب است.

وی همچنین از افزایش ۱۷ درصدی میزان حجم ریزشهای جوی در سال آبی جاری (از اول مهرماه سال ۹۸ تا ۱۵ اردیبهشت ماه ) در مقایسه با سال آبی گذشته خبر داد.

شهریاری اضافه کرد: بارش های امسال نسبت به متوسط بلند مدت(۵۰ سال) ۷۴ درصد افزایش یافته است.

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران با توجه به حساسیت های مدیریت مخازن سدهای استان تهران در فصل آبگیری و احتمال افزایش میزان خروجی سدها و همچنین پیش بینی سیلاب های محتمل بهاری بدلیل بارش های رگباری و طغیان رودخانه ها  و جاری شدن سیل،از شهروندان خواست که از تردد و اطراق در حاشیه رودخانه ها جدا خودداری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.