به گزارش خبرنگار مهر، نعمت الله ترکی صبح سه شنبه در بازدید از پروژه‌های آبخیزداری شهرستان فیروزکوه با مثبت ارزیابی کردن اقدامات انجام شده اظهار داشت: پروژه‌های آبخیزداری به عنوان اقدامات پیشگیرانه ضمن کنترل بارش‌های یکباره و رگباری، موجب جلوگیری از خسارات احتمالی شده است.

وی عملیات آبخیزداری و آبخوانداری را راهکاری علمی و اساسی برای برون رفت از بحران کم آبی دانست و اظهار داشت: در سال‌های اخیر به دنبال خشکسالی‌های پیاپی و تغییر در نوع و توالی بارش‌ها، شاهد کاهش آب‌های زیرزمینی و وقوع سیلاب‌های مخرب در مناطق سیل خیز بوده ایم که نقش آبخیزداری در مقابله با کم آبی و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و کنترل سیلاب بی بدیل بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران تاکید کرد: از آنجایی که اجرای پروژه‌های آبخیزداری در حفاظت آب و خاک، هدایت آب‌های سطحی به سفره‌های زیرزمینی و کنترل سیلاب از اهمیت خاصی برخوردار است، از این رو اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری با در نظر گرفتن اولویت بندی در مناطق حساس و بحرانی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

ترکی اجرای طرح کاداستر اراضی ملی را نیز بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: به منظور تثبیت مالکیت دولت بر روی اراضی ملی و جلوگیری از هرگونه سو استفاده و بر طرف شدن بسیاری از مشکلات مرتبط، طرح کاداستر باید با سرعت بیشتری در استان تهران اجرا شود.

وی یادآور شد: اعتبار کافی برای اجرای طرح کاداستر پیش بینی شده است و از اجرای پروژه‌های آبخیزداری حمایت‌های لازم را خواهیم کرد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.