حسین عباسی روز یک‌شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار پیشوا که در محل فرمانداری پیشوا برگزار شد اظهار کرد: در جریان شیوع ویروس کرونا، ستاد تنظیم بازار نقش مهم و ویژه‌ای را ایفا کرد و اعضای آن با تلاش و همت، آرامش را در جامعه حفظ کرده و اجازه ندادند که هیچ کمبودی در سطح شهرستان به وجود آمده و فشاری به مردم وارد شود.
وی با تأکید بر این که نظارت و کنترل بر بازار همچون ابتدای شیوع کرونا ادامه دارد افزود: با هماهنگی و اقدامات مناسب صورت گرفته، تمامی فروشگاه‌های تأمین کالاهای مورد نیاز مردم در سطح شهرستان فعال بودند و کمبودی یز در تأمین اقلام اساسی نداشتیم.
وی افزود: از اسفندماه سال گذشته تا کنون ۱۵۱ تن برنج، هزار و ۹۳ تن شکر، ۵۲ تن روغن و ۳۱ تن گوشت قرمز منجمد در سطح شهرستان توزیع شده و عرضه این اقلام همچنان از طریق فروشگاه‌های مجاز ادامه دارد.
عباسی اظهار کرد: اقلام اساسی و مایحتاج ویژه ماه رمضان به میزان کافی در سطح شهرستان موجود است و اداره صمت و سایر دستگاه‌های عضو ستاد موظفند تا بر فرآیند توزیع کالاها نظارت داشته باشند.
وی گفت: گشت‌های مشترک موظفند تا در موضوعات مختلف به‌ویژه تخلفات مرتبط با گران‌فروشی فعال‌تر عمل کنند و بخش خدمات را هم تحت پوشش نظارتی قرار دهند تا از هرگونه افزایش قیمت جلوگیری شود.
پلمپ ۸۲ واحد صنفی متخلف در پیشوا
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت پیشوا از پلمب۸۲ واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی در این شهرستان خبر داد.
علی اصغر حسن‌زاده  افزود: طی ۹۸ تعداد ۶۳۸ مورد بازرسی از صنوف شهرستان صورت گرفت که منجر به تشکیل ۲۵ پرونده تخلف در زمینه‌های گران‌فروشی، کم‌فروشی، عرضه خارج از شبکه، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور به ارزش ۳۱ میلیون و ۲۱۸ هزار ریال شد.
وی افزود: در فروردین امسال نیز تعداد ۳۳۵ مورد بازرسی از صنوف انجام گرفت که منجر به تشکیل یک پرونده تخلف در زمینه گران‌فروشی ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده به ارزش ۱۱۷ میلیون ریال شد.
وی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون، ۱۶۰ مورد تذکر کتبی به دلیل عدم توجه به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به واحدهای صنفی ابلاغ شده و ۸۲ واحد نیز توسط اتاق اصناف پلمب گردید.
شهرستان پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.