به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، آئین آغاز به کار شعبه ویژه صلحی شورای حل اختلاف استان تهران بعد از ظهر امروز-  چهارشنبه - با حضور سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور ویژه فرمانده معظم کل قوا، مهدوی معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان تهران، حجت الاسلام والمسلمین رستمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه غرب تهران، قربانیان معاون قضایی در امور اجرایی، عمومی و اجرای احکام و سرپرست مجتمع های ۲۷ (ویژه اصناف، بازرگانان و نظام مهندسی) و مجتمع ۳۰ (ویژه زندان) شورای حل اختلاف استان تهران و تعدادی از معاونان و مدیران شورای حل اختلاف استان تهران و مسئولان و مقامات قضایی برگزار شد.
سردار سرلشکر صفوی در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان، تأسیس شوراهای حل اختلاف را منشاء خیر و برکت برای حل مشکلات مردم عنوان کرد.
وی ضمن تقدیر از زحمات حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی گفت: انصافا از زمان مسئولیت رئیس قوه قضائیه کار مردم روان شده و به دلیل روحیه مردمی که در وی وجود دارد، قوه قضائیه در حال تحول است.
صفوی در ادامه افزود: شوراهای حل اختلاف کارکرد بزرگی برای حل و فصل مشکلات دارد و تأسیس این شعبه در جوار امام زادگان عینعلی و زینعلی (ع) می‌تواند در حل مشکلات جمعیت بیش از یک میلیون نفری پیرامونی تأثیرگذار باشد.
وی اضافه کرد: امیدواریم با زحمات اعضای شورای حل اختلاف در این شعبه مشکلات مردم حل شود.

بخشنامه ریاست قوه قضائیه مبنی بر ایجاد شعب صلحی در بقاع متبرکه
در ادامه مهدوی معاون قضایی دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران نیز گفت: در راستای بخشنامه ریاست قوه قضائیه مبنی بر ایجاد شعب صلحی در بقاع متبرکه اولین شعبه در این منطقه افتتاح شد.
وی خاطرنشان کرد: شوراهای حل اختلاف دارای نهاد مردمی است و ما همواره بر این باوریم که رونق شوراها به دلیل مردمی بودن این نهاد است.
رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران ادامه داد: نزدیک چهار هزار دبیر و اعضای شورا در ۵۹ مجتمع استان تهران مشغول به خدمت هستند.
مهدوی با بیان اینکه فلسفه شوراهای حل اختلاف بر مبنای صلح و سازش است، افزود: در راستای ایجاد کاهش جمعیت زندانیان و ایجاد صلح و سازش، تفاهم نامه‌ای بین سازمان زندان‌ها و شوراهای حل اختلاف کشور منعقد شد که اکنون در تمامی زندان‌ها و دادسراها شعب ویژه صلح و سازش وجود دارد.
وی اضافه کرد: آمار سازش در استان تهران در چندماه گذشته کمتر از ۱۰ درصد بود، اما در حال حاضر این آمار در ۲۴ شعبه در ۱۹ ناحیه تهران به رقمی معادل ۳۵ درصد رسیده است و دربرخی شعب در دادسراها این رقم به طور میانگین ۶۰ درصد است.
مهدوی اظهارداشت: در زندان شهرری ۵۹ فقره پرونده و یک پرونده قتل به صلح و سازش منجر شده است که اعضای شورا در شعب صلحی این زندان مورد تقدیر قرار گرفتند همچنین در یکی از دادسراها پرونده اختلاف مالی دو شرکت به ارزش ۶ میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان با همت اعضای شورا به صلح و سازش مختومه شده است.
براساس این گزارش، در پایان این مراسم احکام رئیس و اعضای شعبه صلحی امام زادگان عینعلی و زینعلی از سوی حجت الاسلام و المسلمین مظفری رئیس امور مرکز شوراهای حل اختلاف کشور به آنان اعطا شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.