سید مهدی ساداتی روز چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان افزود: تمکین کسبه از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و همراهی آنها که منجر به آماری بی نظیر در سطح کشور، یعنی تعطیلی بیش از ۹۷ درصد صنوف با کمترین تذکر و پلمب در شمیرانات شد که بسیار ارزشمند است و عملکرد مثبت این قشر باید توسط این ستاد دیده شود.

وی تصریح کرد: انتظار داریم ستاد تنظیم بازار شهرستان برای صاحبان کسبی که ضوابط و قوانین را رعایت می کنند سیاست های تشویقی در نظر بگیرد.

این مقام مسئول اظهار داشت: شمیرانات بویژه بخش های لواسانات و رودبار قصران مناطق گردشگری هستند که جمعیت آن در نیمه اول سال با رشد ۳ برابری مواجه می شوند، لذا سهمیه بندی اصناف برای برخورداری از ظرفیت های خدمات دهی با هماهنگی بخشداران باید متناسب با جمعیت گردشگرانی باشد که میزبان آنها هستیم.

فرماندار شمیرانات خاطرنشان کرد: نمی توانیم همواره مانند روز طبیعت مانع ورود گردشگران شویم! مردم مراجعه می کنند و ما باید پاسخگوی تمام نیازهای رفاهی و خدماتی مهمانانمان باشیم؛ در راستای افزایش ظرفیت های مورد نیاز نیز از توان شهرداران، دهیاران استفاده شود.

ساداتی ضمن تاکید بر اهمیت مطالبه گری مسئولان برای جذب سهمیه ها بیان داشت: مدیران شهرستان باید در زمینه تخصیص و جذب سهمیه ها تلاش و پیگیری مستمر داشته باشند.

وی اعلام کرد: پیرو فرمان و تاکید مقام معظم رهبری برای کمک رسانی به محرومان جامعه، از ابتدای طرح کمک مومنانه تاکنون ۱۰ هزار بسته حمایتی میان نیازمندان شهرستان توزیع شده است.

این مقام مسئول گفت: خیرانی مراجعه می کنند و داوطلب خرید و توزیع اقلام به میزان چند تن هستند. شایسته است اصناف شهرستان با همکاری و همراهی این نیکوکاران، بازوی دستگاه های اجرایی و نهادهای حمایتی مانند سپاه پاسداران در یاری نیازمندان باشند.

فرماندار شمیرانات با اشاره به وضعیت خوب ایران در مقابله با ویروس کرونا در مقایسه با دیگر کشورها اذعان داشت: به جز عملکرد غیر اخلاقی برخی از داروخانه ها در ابتدای شیوع این بیماری که از اتمام ماسک و مواد ضدعفونی خبر دادند و مردم را نگران کردند، خیلی زود شرایط مدیریت شد و ملزومات بهداشتی برای دسترسی عموم مردم به حد کافی تامین شده است.

ساداتی با اعلام اینکه اگر تا ۹ ماه آینده هم تولید و وارداتی در کشور صورت نگیرد با مشکل مواجه
نمی شویم، تاکید کرد: امروز بهره گیری از ظرفیت های مختلف کشور منجر به امیدبخشی و رفع اضطراب شهروندان از عدم وجود اقلام و مواد مورد نیازشان شده است.

وی ضمن قدردانی از مجموعه بهداشت و درمان شمیرانات نیز اذعان داشت: اقدامات رئیس و عوامل شبکه بهداشت شهرستان در زمینه مقابله با کرونا با هماهنگی و مشارکت همه نهادهای حاکمیتی و نظارتی و بهره گیری از ظرفیت ها، قابل تقدیر است؛ بی شک تمام آحاد جامعه دست بوس تلاش شبانه روزی جامعه پزشکی هستند.

بیش از ۷۰ درصد تخلفات اصناف توسط گزارش مردمی احصا شد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شمیرانات نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت سامانه دریافت گزارشات مردمی این سازمان اعلام کرد: از ۲۴۲ پرونده تخلف اصناف، ۱۶۶ مورد معادل ۷۰ درصد تخلفات از طریق تماس شهروندان با سامانه ۱۲۴ و ثبت شکایات مردمی احصا و پیگیری شد.

سید علی میرموسوی اظهار داشت: با توجه به اهمیت نان که کالای اساسی سبد خانوار به شمار می آید، ساماندهی نانوایی های شهرستان در اولویت امور سال گذشته قرار گرفت. پس از شناسایی واحدهای فاقد پروانه کسب، با پیگیری های صورت گرفته این آمار در سال ۹۸ از ۳۵ درصد به ۲۵ درصد کاهش یافت.

شمیرانات ۱۳ اتحادیه و بیش از ۱۲ هزار واحد صنفی دارد و متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و ۲ بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرق پایتخت قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.