به گزارش روز شنبه؛ سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ میادین و بازارهای میوه و تره بار در سطح پایتخت، بستر مناسب را برای عرضه میوه و تره بار و حذف واسطه ها فراهم کرده‌اند و بهره برداران، ملزم به رعایت دقیق نرخنامه‌های این سازمان و استانداردها و ضوابط کیفی تعیین شده هستند.

بر اساس این گزارش، در میادین و بازارهای میوه و تره بار کمترین حاشیه سود برای بهره برداران در نظر گرفته شده و به همین دلیل، اختلاف قیمت محصولات در این مراکز نسبت به میدان مرکزی میوه و تره بار به عنوان مرکز عرضه کلی محصولات، اندک است در شرایطی که این تفاوت قیمت، نسبت به خرده‌فروشی‌های سطح شهر به طور متوسط به ۴۰ درصد می‌رسد.

این گزارش می‌افزاید که با توجه به تنوع محصولات عرضه شده در میادین و بازارهای میوه و تره بار در گروه‌های میوه‌جات، صیفی‌جات، سبزیجات، گوشت، محصولات فرآوری شده و مواد شوینده و بهداشتی با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب، سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران طبق آخرین نظرسنجی‌های به عمل آمده، موفق شده ۹۶ درصد نیازهای شهروندان را تامین کنند.

بنابراین گزارش، مطابق تازه‌ترین نظرسنجی‌های به عمل آمده در میادین میوه و تره بار، ۴۶ درصد از مراجعه‌کنندگان دلیل انتخاب این مراکز را کیفیت مطلوب محصولات و ۳۱.۵ درصد آنها، قیمت مناسب را به عنوان عامل مراجعه به میادین میوه و تره بار برای تهیه ارزاق و مایحتاج مورد نیاز خود اعلام کرده‌اند و در مجموع دو عامل کیفیت و قیمت، سهم 77.5  درصدی در مراجعه شهروندان به این مراکز دارد.

گفتنی است، این رضایتمندی در حالی حاصل شده است که سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در حوزه تولید و توزیع محصولات کشاورزی و تعیین قیمت میوه و تره بار در میدان مرکزی میوه و تره‌بار، هیچ نقشی ندارد و صرفاً مسئولیت ارائه خدمات و انجام امور جاری و نگهداشت فضای ۲۷۰ هکتاری این مجموعه بزرگ را بر عهده دارد.

شهر تهران ۲۴۵ میدان میوه و تره بار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.