عباس صفری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: با آغاز انتشار ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در شهرستان دماوند، شهرداری اولویت کار خود را به ضدعفونی معابر و اماکن عمومی، بوستان ها، وسایل حمل و نقل عمومی، ادارات شهرستان و بسیاری از مراکز دیگر اختصاص داد که لازم است از همکاری نیروی انتظامی به جهت در اختیار قرار دادن خودروی یگان و نیروهای بسیجی تقدیر و تشکر کنیم.

شهردار دماوند خاطرنشان کرد: طبق مصوبه ستاد کرونا در دماوند، حمل اموات کرونایی در شهرستان برعهده شهرداری دماوند بوده که در این راستا یک دستگاه آمبولانس به این امر اختصاص یافت و تمامی تجهیزات لازم جهت دفن اموات همچون دستکش و ماسک مخصوص، لباس های ایزوله و گان و دیگر امکانات فراهم شد.

صفری با بیان اینکه شهرداری برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، برخی از واحدهای خدماتی خود را که موجب درآمدزایی برای این نهاد بود، تعطیل و خدمات آنان به آینده موکول کرد، افزود: در راستای کاهش تردد ارباب رجوع، سیستم اتوماسیون اداری توسط سامانه میز خدمت الکترونیک در اختیار ارباب رجوع ها قرار گرفته که مراجعین می توانند با ورود به سایت شهرداری دماوند فعالیت خود را انجام دهند.

این مقام مسئول افزود: البته این سامانه هم اکنون به صورت آزمایشی است که با اتمام کامل و رفع نواقص و چالش ها به صورت رسمی مورد افتتاح قرار می گیرد؛ همچنین در ورودی ساختمان شهرداری نیز غربالگری مراجعین با تب سنج انجام می شود که در صورت مشکوک بودن به علائم کرونا، به مراکز درمانی ارجاع داده می شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل و نقل عمومی نیز افزود: توزیع بیش از دوهزار ماسک در بین تاکسیداران در قالب پک های بهداشتی، ضدعفونی محوطه تاکسی و مینی بوس ها با ۱۵۰۰ لیتر در چندین مرحله و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مینی بوس های برون شهری با سوار کردن دوسوم مسافر از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

صفری ادامه داد: یکی از اقدامات شهرداری در بخش نظارت بر زباله های سطح شهر، توقف عملیات تفکیک زباله، جمع آوری زباله گردان ها در سطح شهر و همچنین رفع کوتاهی های صورت گرفته از سوی پیمانکار منطقه گندک بود که هم اکنون روند مطلوبی ایجاد شده است؛ البته همراهی و تعامل شهروندان با تفکیک زباله از منزل می تواند در کاهش شیوع بیماری کرونا بسیار تاثیرگذار باشد.

این مقام مسئول همچنین به ساماندهی سگ های بلاصاحب در سطح شهر اشاره کرد و گفت: مدتی شاهد افزایش تعداد سگ ها در منطقه بودیم که علاوه بر ایجاد خلل در تردد شهروندان، از نظر بهداشتی نیز نیازمند توجه بود که علی رغم مشکلات ایجاد شده از سوی انجمن حامیان محیط زیست، جمع آوری در دستور کار قرار گرفت و اکنون شاهد کم شدن تعداد آنها هستیم.

شهردار دماوند یکی از اقدامات پیشگیرانه در جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را مسدود نمودن فضاهای تفرجگاهی دانست و گفت: در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و همچنین پیشگیری از شیوع کرونا، تمامی بوستان ها و مکان های گردشگری و تفرجگاهی شهر دماوند در تعطیلات نوروز به ویژه بعد از ۱۳ فروردین بسته شد که لازم است از همراهی مردم نیز تشکر کنیم.

وی همچنین به کمک های صورت گرفته توسط این نهاد به مراکز درمانی به ویژه بیمارستان سوم شعبان شهرستان اشاره کرد و افزود: بهره برداری از ایستگاه اورژانس شهر دماوند، اجرای پروژه روشنایی مسیر بیمارستان سوم شعبان، تهیه لوازم بهداشتی، نظارت و جمع آوری زباله های عفونی بیمارستان و ... از جمله اقدامات صورت گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.