محمد پوروخشوری روز شنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: ناوگان اتوبوسرانی شهر همدان از  امروز جهت پیشگیری از انتشار ویروس کرونا  اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را آغاز کرد.

وی اضافه کرد: این طرح در حالی عملیاتی شد که تمام ظرفیت حمل و نقل این سازمان در راستای خدمات دهی مناسب به مسافران بکار گرفته شده است.

پوروخشوری بیان کرد: البته موفقیت اجرای این طرح مستلزم همکاری مردم همدان است  و به همین دلیل انتظار می رود شهروندان در صورت استفاده از حمل و نقل عمومی علاوه بر استفاده از ماسک و دستکش ؛ رعایت فاصله های تعیین شده به ویژه در اتوبوس ها را مد نظر داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: هر ردیف از اتوبوس ها تنها یک سرنشین خواهد نشست به گونه ای که در کنار هم نخواهند بود و فاصله لازم رعایت می شود.

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان یادآور شد: همچنین نقاط لازم در اتوبوس ها علامت گذاری شده تا مردم فاصله اجتماعی را به خوبی رعایت کنند.

شهردار همدان نیز در این باره گفت: اتوبوس ها و خودروهای ون با رعایت قوانین و مقررات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا می توانند فعالیت خود را از سر بگیرند.

عباس صوفی افزود: با توجه به اینکه در طرح ممنوعیت فعالیت اتوبوس ها و خودروهای ون، شاهد برخی سوءاستفاده توسط خودروهای شخصی بودیم و مردم برای رفت آمد خود دچار مشکل شدند، ستاد پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا استان همدان تصمیم بر فعالیت کنترل شده ناوگان حمل و نقل شهری گرفت.

وی اضافه کرد: برای رعایت استانداردهای مربوط به طرح فاصله گذاری اجتماعی مقرر شد تاکسی ها با سه سرنشین، خودروهای ون با پنج سرنشین و اتوبوس ها با روش تک صندلی به شهروندان خدمات رسانی کنند.

شهردار همدان تاکید کرد: البته تمامی راننده ها ملزم به استفاده از ماسک و دستکش هستند که این اقلام توسط شهرداری تهیه شده و در اختیار رانندگان قرار خواهد گرفت.

صوفی خاطرنشان کرد: همچنین پلیس راهنمایی و رانندگی در اجرای این طرح نظارت و با افرادی که به رعایت نکات بهداشتی توجه نداشته باشند، برخورد خواهد کرد.

وی بیان کرد: با همکاری نیروهای جهادی نیز طرح ضدعفونی ایستگاه های تاکسی به صورت روزانه و نیز پایانه اتوبوس ها به طور شبانه انجام خواهد گرفت.

شهردار همدان صیانت از سلامت شهروندان را اولویت جدی مدیریت شهری دانست و افزود: اعمال مقررات بهداشتی ضامن سلامت عمومی است و در این طرح هم به اهمیت حفظ سلامتی رانندگان خودروهای مسافربر شهری تاکید شده و هم به ارتقا حداکثری ضریب سلامت مسافران پرداخته می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.