به گزارش عصر دوشنبه مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، سید جلال ملکی با اشاره به اینکه از ابتدای فروردین ماه امسال به دنبال استفاده از ۷ دستگاه خودرو تخصصی ضدعفونی روزانه ٣۵ هزار لیتر مواد ضدعفونی برای ضدعفونی معابر پایتخت و اماکن مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: اماکن عمومی که امکان تردد خودرو در آنها وجود ندارد توسط آتش نشانان به صورت فردی و با همراه داشتن کوله پشتی حاوی مواد ضدعفونی گندزدایی می شود.

وی ادامه داد: در روزهای قبل از سال نو که سازمان آتش نشانی هنوز به ماشین آلات تخصصی ضد عفونی مجهز نشده بود روزانه ۵ هزار لیتر مواد برای ضد عفونی معابر و اماکن عمومی مورد استفاده قرار می گرفت.

ملکی با بیان اینکه از روز اول فروردین تا روز شنبه هفته جاری (٣٠ فروردین ماه) یک میلیون و پنجاه هزار لیتر ماده ضدعفونی مورد استفاده قرار گرفته، خاطرنشان کرد: طی مدتی که آتش نشانان مشغول به کار بودند خوشبختانه به هیچ وجه با اخباری پیرامون آسیب رسیدن به فضای سبز شهری مواجه نشدیم، زیرا آتش نشانان براساس پروتکل تهیه شده در اداره کل محیط زیست شهرداری تهران نسبت به ضد عفونی اقدام کردند. ‌

تشکیل کارگروهی به منظور تهیه پروتکل برای ضدعفونی معابر و اماکن پایتخت در اداره کل محیط زیست شهرداری تهران موضوع دیگری بود که سخنگوی آتش نشانی به آن اشاره کرد و گفت: در این کارگروه مصوب شده که است استفاده از مواد ضدعفونی با خلوص کمتر از یک درصد به محیط زیست آسیبی وارد نمی کند.

وی با تاکید براینکه آتش نشانی شهرداری تهران به منظور تهیه مواد ضدعفونی با هیچ مشکلی رو به رو نبوده است، افزود: مدیران حوزه شهری از جمله شهردار تهران و معاون خدمات شهری شهرداری تهران همکاری بسیار خوبی برای تامین مواد و تجهیزات مورد نیاز داشتند و بسیار زودتر از اینکه سایر دستگاه ها وارد حوزه مقابله با کرونا شوند شهرداری تهران ستاد مقابله با کرونا را تشکیل داد.

ملکی تاکید کرد : اصناف از روز شنبه کار خود را در شهر تهران آغاز کردند اما اگر این حضور باعث شود که فاصله گذاری در شهر نادیده گرفته شود به طور حتم خستگی بر جان نیروهای شهرداری، آتش نشانان و کادر درمان باقی می ماند.

به گزارش ایرنا، در روزهای کرونایی پایتخت تیم های آتش نشانی با حضور در اماکن عمومی از جمله بازار، مراکز تجاری و میادین میوه و تره نسبت به ضدعفونی این اماکن اقدام کردند و همچنان عملیات ضدعفونی کردن آتش نشانان در معابر و اماکن پر ازدحام شهر تهران همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.