به گزارش روز دوشنبه ایرنا؛ مناطق مختلف تهران همچنان فعالیت دارند و برغم‌ وجود فضای کرونایی خدمات خود را به شهروندان ارایه می کنند.

ارایه خدمات حضوری و غیر حضوری به مراجعان با رعایت مسایل بهداشتی

«ابوالفضل ابراهیمی» معاون توسعه منابع انسانی شهرداری منطقه ۴ گفت: با راه اندازی میز خدمت در ورودی ساختمان مرکزی شهرداری منطقه چهار، پاسخگویی به درخواست مراجعان به صورت الکترونیکی انجام می شود.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور جلوگیری از انتشار بیشتر این ویروس در مراکز اداری و خدماتی شهرداری منطقه چهار، تمهیدات ویژه ای برای افزایش سلامت کارکنان، کارگران و مراجعان به این نهاد اجتماعی، خدماتی اندیشیده شده است.

ابراهیمی گفت: با توجه به تعدد مراجعان حوزه های شهرسازی و درآمد و نوسازی، شهروندان برای انجام اموراتی که ضرورت مراجعه حضوری ندارد با مراجعه به سایت tehran.ir و تماس با شماره تلفن های ۷۷۸۰۲۰۶۸۶۹و۷۷۸۰۲۰۶۸، ۷۷۸۰۳۰۱۳و۷۷۸۰۳۰۲۶، ۷۷۱۳۸۰۰۵و۷۷۱۹۹۱۰۰ امور شهرسازی و تلفن ۷۷۲۴۶۰۸۵ برای امورکسب و پیشه و ۷۷۱۸۸۹۵۵ برای امور نوسازی و ۷۷۱۸۸۹۵۶ برای امور درآمدهای عمومی اقدام کنند.

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری منطقه چهار گفت : در صورتی که افراد اصرار به مراجعه حضوری به حوزه های مربوطه را داشته باشند، با انجام تمهیدات بهداشتی اعم از رعایت فاصله اجتماعی، همراه داشتن ماسک و دستکش به حوزه ها راهنمایی می شوند.  

ابراهیمی با اشاره به نوبت دهی الکترونیکی به مراجعان حوزه های پر ازدحام برای رفاه حال شهروندان افزود: با توجه به شرایط سالن معاونت شهرسازی و درآمد و نبود فضای مناسب، در محوطه لابی طبقه همکف ساختمان مرکزی، فضای مناسب برای مراجعان فراهم شده که با استفاده از دستگاه نوبت دهی الکترونیکی از طریق شماره پرونده پیگیر درخواست های خود باشندودرصورت نیاز بارعایت تمهیدات مراقبتی وفاصله اجتماعی تک تک به قسمت های مربوطه راهنمایی وارجاع داده شوند.

 انتصابات در شهرداری منطقه ۹

«سید مصطفی موسوی» سرپرست شهرداری منطقه در احکامی «سید علی شریفی» را به عنوان مشاور عالی و سرپرست حوزه شهردار و «مینا شهامت نژاد «را به عنوان سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری منصوب کرد.

 همچنین «حسن حیدری «در کسوت فرمانده یگان حفاظت منطقه ۹ معرفی شد.

امکان سنجی و طراحی بیش از ١٠ پروژه ترافیکی کوچک مقیاس محله ای در منطقه ١٩

«علیرضا مرآتی» معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ١٩ گفت: بیش از ١٠ پروژه ترافیکی کوچک مقیاس برای رفع گره های ترافیکی معابر و سهولت تردد در محلات ابن منطقه طراحی شده و آماده اجرا هستند.
 
وی گفت: اعتبار لازم برای طرح های ترافیکی پیشنهادی پیش بینی شده است و در صورت تصویب این طرح ها درکمیسیون های معابر و مهندسی و ایمنی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در سال ٩٩ اجرا خواهند شد.

به گفته وی، اتصال بلوار شقایق به خیابان بهمنیار، اصلاح هندسی تقاطع خیابان های مهران و شهید صادقی، ایجاد میدان در تقاطع خیابان های شقایق و سهیل، جابجایی ایستگاه اتوبوس و اصلاح هندسی ابتدای خیابان مهران، اصلاح هندسی تقاطع شکوفه و خیابان بخشنده و طراحی میدان و اصلاح هندسی در ابتدای کوه بریان از شهید کاظمی از جمله  طرح های کوچک مقیاس محله ای هستند که براساس نیازسنجی از محلات و بررسی مشکلات ترافیکی طرح ریزی شده اند.

 اجرای عملیات خط کشی در بزرگراه های مواصلاتی 

مرآتی در ادامه بیان کرد: با توجه به روکش آسفالت بزرگراه آزادگان، خط کشی محوری کندروهای این بزرگراه به طول ٨ کیلومتر در محدوده منطقه انجام می شود. همچنین عملیات خط کشی بزرگراه تندگویان به طول  ٥ کیلومتر به اتمام رسیده است.

 معاون شهردار منطقه ۱۹ در تشریح سایر فعالیت های مربوط به نگهداشت شهر به رنگ آمیزی وتأمین روشنایی سرپناه های ایستگاه اتوبوس اشاره و اظهار کرد: ١٢٨ سرپناه ایستگاه اتوبوس در این منطقه وجود دارد که هر ماه به طور مستمر نزدیک به ٣٠ سرپناه تعمیر می شود.


رفع مشکل انشعابات  یکی از بزرگترین بوستان های پایتخت

«حمیدرضا فرخی» معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه چهار از رفع مشکلات آبرسانی و آبیاری بوستان پلیس خبر داد و گفت:  با لوله گذاری بیش از ۳ هزار و ۱۵۰ مترطول متر مشکلات چندساله آبرسانی در بوستان پلیس رفع شد.  

وی با اشاره به اینکه بوستان پلیس یکی از بزرگترین بوستان های پایتخت و بزرگترین بوستان منطقه چهار است، افزود: با توجه به پوسیدگی و خرابی انشعابات بوستان پلیس و جلوگیری از هدر رفتن آب،   تعویض لوله و انشعابات این بوستان در دستور کارقرار گرفت و درهمین راستا از اوایل اسفند ماه سال گذشته  لوله گذاری بیش از ۳ هزار و ۱۵۰ مترطول در این بوستان آغاز و اجرایی شد.

وی در ادامه به نصب هانتر در بوستان پلیس اشاره کرد و گفت : به منظور آبیاری فضای سبز بوستان ۲۵۰ هانتر در این  لوله گذاری های اخیر نصب و شیر فلکه های فرسوده  بوستان که موجب هدر رفتن آب می شد، به تعداد  ۱۶ عدد در سایزهای مختلف در حال تعویض است.

وی به کاشت  و سمپاشی  درختچه  و درخت در این بوستان اشاره کرد و گفت:  در ۹ ماه گذشته حدود  ۱۵ هزار اصله درختچه میوه و تزیینی همچون  زیتون تلخ، گردو، خرمالو، زبان گنجشک، انار، ارغوان، برگ بو، گازانیا و ... در محوطه فضای سبز بوستان کاشته و برای مبارزه با آفات ۲۵۰ درخت باندینگ شد.

 فرخی به بهسازی و مناسب سازی ساختمان اسکان کارگری بوستان پلیس اشاره کرد و گفت: به منظور رفاه حال و سلامت کارگران  ۱۰۰ متر لوله گذاری آب شرب در این ساختمان صورت گرفت و ملزومات گرمایشی نیز افزوده و ساختمان رنگ آمیزی شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه چهار افزایش انشعابات را یکی از راهکارهای اصلی برای رفع مشکلات آبرسانی به قسمت های شمالی این بوستان دانست و افزود: با افزایش انشعابات در ورودی بوستان  مشکلات آبرسانی  و آب فشار قوی در سرویس های بهداشتی و آبخوری ها رفع شد و با تعویض انشعابات قدیمی، دو دستگاه آبخوری در قسمت شمالی بوستان نصب گردید.
وی  در پایان با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در بوستان پلیس گفت: تعویض و بهسازی کف پوش های معابر برای تردد آسان شهروندان  و مناسب سازی پارکینگ بوستان نیز اجرایی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.