به گزارش ایرنا، بر اساس ستاد ملی مبارزه با کرونا، فعالیت ده‌ها مرکز خرید، پاساژ و بازارهای مسقف شهرستان‌های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت از صبح امروز - دوشنبه - آغاز شد و با فعالیت این واحدها، تعداد زیادی از مردم با حضور در خیابان‌ها و مراکز خرید، وضعیت عادی را به دور از هراس ابتلا به کرونا در سطح این شهرستان‌ها ایجاد کرد.

بسیاری از مردم که طی روزهای گذشته با حضور در منزل، در قرنطینه خانگی به سرمی‌بردند با فعالیت مجدد مراکز خرید، به خیابان‌ها آمدند که در اکثر موارد، مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند.

قصابی‌ها، مراکز پیشخوان دولت، کارگزاری‌های تأمین اجتماعی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای، بیشترین تعداد تجمع مردم را در نخستین روز بازگشایی مراکز خرید شاهد هستند.

با وجود آن که با اعلام وزارت رفاه، زمان ارسال پیامک دریافت تسهیلات یک میلیون تومانی تمدید شده، ولی کماکان مقابل پیشخوان‌های دولت در این چهار شهرستان تعداد زیادی از مردم تجمع کرده و درخواست خرید سیم‌کارت و یا ثبت سند به نام سرپرست خانوار هستند.


خیابان‌های شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران نیز این روزها شلوغ بوده و ترافیک خودروها در مراکز این شهرستان‌ها نسبت به روزهای گذشته بیشتر شده است.

بازگشایی مراکز خرید با اولویت رعایت مسائل بهداشتی

رئیس اتاق اصناف شهرستان ورامین در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: بازگشایی پاساژها و مراکز خرید با اولویت رعایت مسائل و پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفته است.

سید عباس میری افزود: با هماهنگی‌های به عمل آمده با مسئولان پاساژها، در ورودی این مراکز باید مواد ضدعفونی کننده قرار گرفته و روزانه این اماکن با مواد ضدعفونی کننده گندزدایی شود.

وی خاطر نشان کرد: حداکثر زمان فعالیت پاساژهای شهرستان ورامین ساعت ۱۸ است.

میری اظهار کرد: فعالیت اصنافی مانند کافی شاپ ها، آرایشگاه ها و رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی همچنان ممنوع است.



اجرای طرح تشدید بازدید شبکه بهداشت و درمان

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیشوا به خبرنگار ایرنا گفت: همزمان با بازگشایی بسیاری از مشاغل و حِرَف، کارشناسان سلامت کار (بهداشت حرفه ای) در دو نوبت صبح و عصر اقدام به تشدید بازدید ها و تکمیل چک لیست رعایت موازین و استانداردهای بهداشتی در راستای فاصله گذاری اجتماعی و فاصله گذاری هوشمند کردند.

دکتر امیر امینی افزود: در این بازدیدها، پروانه و کد بهداشتی مشاغل و اصناف که در سامانه خوداظهاری salamat.gov.ir ثبت نام و دریافت می‌شود.

وی تأکید کرد: در اجرای این طرح با مشاغل متخلف و مشاغلی که پروانه و کد بهداشتی دریافت نکردند برخورد و اخطار قانونی داده می‌شود.

شهرستان‌های ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت بیش از یک میلیون نفر جمعیت داشته و در جنوب شرق تهران واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.