به گزارش روز یکشنبه اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، عبدالرسول کریمی اظهارداشت: مشاوران مدارس و مناطق با حضور در هسته‌های مشاوره و به صورت غیرحضوری خدمات لازم را به دانش‌آموزان و خانواده‌ها ارائه می‌دهند.

وی گفت: یکصد و ۶۰ نفر از مشاوران متخصص هسته‌های مشاوره، کلینیک مرکزی توحید و مدارس شهر تهران از ابتدای اسفندماه و پس از تعطیلی مدارس به علت شیوع ویروس کرونا توانستند خدمات مختلفی در زمینه‌های تحصیلی، تربیتی و روانشناسی ارائه کنند.

کریمی با اعلام بیش از ۵۰۰ ساعت خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی افزود: تعطیلی مدارس و حضور نداشتن دانش‌آموزان بعضاً موجب ایجاد مشکلات روانی و رفتاری و نیز تحصیلی شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: با اطلاع رسانی و اعلام به مدارس، دانش‌آموزان توانستند در طول دو ماه با تلفن مشاوران که در سایت آموزش و پرورش اعلام شده بود تماس گرفته و خدمات مناسبی را دریافت کنند.

وی با اشاره به ضرورت تداوم خدمات مشاوره اظهارداشت: مایه خرسندی است که دانش‌آموزان و خانواده‌ها مشاوران مدارس و هسته‌های مشاوره را امین خود می‌دانند و تمامی مسائل خود را از این طریق حل و پیگیری می‌کنند.

کریمی گفت: با آموزش‌ها و تخصصی که مشاوران دارند، بسیاری از مشکلات روانی و تحصیلی دانش‌آموزان رفع شده و در آرامش و آسایش روانی جامعه تاثیر فراوانی را شاهد هستیم.

آموزش مهارت تاب‌آوری

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، آموزش مهارت تاب‌آوری را یکی از رویکردهای اصلی این معاونت عنوان کرد و افزود: در این ایام خاص باید شرایط و مکانیزم‌هایی اتخاذ کنیم تا به دانش‌آموزان و خانواده‌ها مهارت‌های مقابله با مشکلات و تکنیک‌های لازم را در این حوزه آموزش دهیم.

وی، نقش مشاوران را در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم و اساسی دانست و گفت: خوشبختانه در این حوزه در فضای مجازی انواع آموزش‌های مهارت زندگی طراحی و تدوین شده است و این آموزش‌ها را دنبال می‌کنیم.

کریمی افزود: ضمن اینکه از مبانی دینی اصیل اسلام که سراسر درس است نیز نباید غافل شویم، چون همیشه صبوری کردن در مقابله با مشکلات را به ما می‌آموزد و این نکته اساسی است که غالباً ما از آن بی‌بهره هستیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران درباره روند هدایت تحصیلی دانش‌آموزان بیان کرد: به زودی پس از برگزاری مجازی هفته مشاغل، مشاوران مدارس هدایت تحصیلی دانش‌آموزان را به شکلی نوین و براساس عدم مراجعه حضوری برنامه‌ریزی کرده و در سرنوشت تحصیلی و زندگی دانش‌آموزان نقش‌آفرینی خواهند کرد.

کریمی با اشاره به تشکیل کمیته اوقات فراغت در اداره کل آموزش و پرورش و تعامل با سازمان‌ها و نهادهای دیگر گفت: امیدواریم تابستان امسال با تاکید بر مهارت‌آموزی بتوانیم پایگاه‌های مجازی مناسبی را فراهم کنیم و براساس منویات رهبر معظم انقلاب اقدامات شایسته‌ای در این حوزه انجام دهیم.

به گزارش ایرنا، مدارس شهر تهران همچون مدارس سایر استان‌های کشور برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا از چهارم اسفندماه ۹۸ تاکنون تعطیل است.

حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری در ۴ هزار و ۲۰۰ مدرسه پایتخت تحصیل می‌کنند.

بیماری کرونا که از روزهای پایانی بهمن ماه سال ۹۸ کشور را درگیر کرده بر اساس گزارش منتشر شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا تا ۳۰ فروردین ماه به ۸۰ هزار و ۸۶۸ نفر رسید که از این تعداد ۵۵ هزار و ۹۸۷ نفر بهبود یافته و پنج هزار و ۳۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.