به گزارش خبرنگار مهر، حسن شکری صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران همکاری و مشارکت مردم و اقدامات پیشگیرانه حفاظتی را دو مؤلفه مهم در حفاظت اراضی ملی دانست و با بیان اینکه در سایه این دو مؤلفه از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ گونه تصرف و تخلفی در عرصه‌های ملی شمیرانات نداشته‌ایم، افزود: بهترین حفاظت کننده عرصه‌های منابع طبیعی خود مردم هستند که نقش اساسی و کلیدی در حفظ این مواهب الهی دارند.

وی ادامه داد: منابع طبیعی متعلق به مردم است و آنها باید در حفظ و نگهداری آن مشارکت داشته باشند.

این مسئول منابع طبیعی شمیرانات با اشاره به اینکه حفاظت از عرصه‌های ملی از اولویت‌های مهم و شاخص مجموعه منابع طبیعی است اظهار داشت: به منظور حفاظت همه جانبه از عرصه‌های منابع طبیعی، همزمان با تعطیلات نوروز و پس از این ایام، عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شمیرانات همراه با یگان‌های حفاظت برخی از نهادها و دستگاه‌های ذی ربط همچون جهاد کشاورزی، بخشداری، شهرداری و محیط زیست با تشکیل اکیپ‌های مشترک، اراضی ملی شهرستان را مورد رصد قرار دادند.

شکری خاطر نشان کرد: در این مدت با هوشیاری و حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی، از ۷ مورد تعرض به عرصه‌های ملی جلوگیری به عمل آمد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات تأکید کرد: فرهنگسازی در جامعه در خصوص عرصه‌های منابع طبیعی یکی از مؤلفه‌های مهم و ضروری بشمار می‌رود که در این ارتباط نقش رسانه‌ها بسیار حائز اهمیت است.

گفتنی است شهرستان شمیرانات دارای ۱۴۰ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی مهم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1408853
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.