حسین توکلی کجانی روز سه شنبه در جلسه ساماندهی مشارکت مردمی در پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان ری اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا در کشور شرایط خاص اقتصادی را بوجود آورده است و با وجود تحریم ها و محدودیت های ظالمانه بین المللی، در وضعیت کنونی مدیریت خوبی در راستای تقویت اقتصادی کشور صورت گرفته است.
وی افزود: در شهرستان ری تامین بسته های معیشتی و کمک به نیازمندان از قبل از شروع سال جدید آغاز شد و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص کمک مومنانه در پی شیوع ویروس کرونا و نزدیکی ماه مبارک رمضان، تقویت معیشت اقشار آسیب ‌دیده از کرونا بطور جدی در دستور کار قرار گرفته است.
فرماندار ویژه شهرستان ری عنوان کرد: اداره بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، هلال احمر، شهرداری ها و دهیاری های تابعه شهرستان ری با همکاری سپاه و مساجد بایستی نیازمندان و خانوارهای کم درآمد را شناسایی کرده و نسبت به تامین بسته های معیشتی برای جامعه هدف اقدام کنند.
وی خاطر نشان کرد: حضور و مشارکت مردم در رفع مشکلات همیشه موثر بوده است.
توکلی کجانی گفت:حضور و مشارکت مردم در رفع مشکلات همیشه موثر بوده است و در شهرستان ری نیز ظرفیت های خوبی در حوزه صنایع، خیرین و موسسه های خیریه وجود دارد که بایستی از این ظرفیت ها برای امر خداپسندانه کمک به نیازمندان استفاده کرد و در آماده سازی بسته های معیشتی، اقلام ضروری و مورد نیاز خانوارها تهیه شود.
این مسئول  ادامه داد: بیماری کرونا حوزه سلامت، کسب و کار و معیشت اقشار متوسط و ضعیف را تحت الشعاع قرار داده است و طی آن خانوارهای آسیب پذیر بویژه نیازمندان با مشکل اقتصادی مواجه شده اند که بایستی معیشت آنان مورد توجه قرار گیرد.
فرماندار ویژه شهرستان ری اضافه کرد: در شهرستان ری بیش از ۲۰۰ هزار اتباع خارجی سکونت دارند که ضرورت دارد در شناسایی خانوارهای نیازمند و توزیع بسته های معیشتی، اتباع نیازمند نیز مد نظر قرار گیرند.

ابتلا به کرونا در ری رو به کاهش است
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری در ادامه جلسه گفت: شرایط ابتلا به کرونا در "ری" مانند اکثر نقاط کشور روند کاهشی دارد.
علیرضا صدرایی افزود: با توجه به ترددهای مردم بر اساس برآوردها طی روزهای آینده انتظار می رود میزان شیوع افزایش پیدا کند.
وی اظهار داشت: مناطق پر خطر در ری از جمله دولت آباد و آسایشگاه کهریزک تحت کنترل و مدیریت شده است.
صدرایی با بیان اینکه همچنان شرایط ابتلا در محدوده دولت آباد را داریم ، خاطرنشان کرد: با توجه به بازگشایی اصناف از هفته آینده نیازمند همکاری بیشتر مردم هستیم.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) در حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد و در جنوب تهران واقع شده است.

براساس آخرین گزارش منتشر شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا تا ظهر روز ۲۶ فروردین به ۷۴ هزار و ۸۷۷ نفر می رسد که از این تعداد ۴۸ هزار و ۱۲۹ نفر بهبود یافته اند و چهار هزار و ۶۸۳ نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.