به گزارش شرکت آب منطقه ای استان تهران، مدیر امور منابع آب فیروزکوه با اشاره به لایروبی ۱۵ هزار متر مربع از رودخانه حبله رود در شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: انجام این عملیات موجب پایین آمدن سطح آب رودخانه حبله رود، کاهش خطر سیل زدگی زمین های حاشیه رودخانه و افزایش ظرفیت آبگذری رودخانه شده است.

وحید مرادی نسب افزود: بازدید از رودخانه‌های تنگه جوری روستای آتشان، تنگه هریاج، تنگه اشرف آباد، مسیل سنگ قرمز سرخ، پیرتنگه روستای انزها و تنگه پیده یک روستای اندریه نیز توسط اکیپ گشت و بازرسی انجام شده است.

فیروزکوه وسیع ترین شهرستان استان تهران ۲ شهر فیروزکوه و ارجمند را با ۵۶ روستا و جمعیتی افزون بر ۳۳ هزار نفر در ۱۲۰ کیلومتری شمال شرقی پایتخت دارد و نقطه اتصال سه استان تهران، مازندران و سمنان است.

لایروبی پنج هزار مترمربع از رودخانه لات آجی پاکدشت

مدیر امور منابع آب پاکدشت با اشاره به لایروبی پنج هزار متر مربع از رودخانه لات آجی پاکدشت اظهارداشت: این اقدام در راستای رفع موانع آبگذری و برای عبور ایمن سیلاب در نقاطی که رسوب گذاری به صورت جزیره ای و ناپیوسته در حاشیه و وسط جریان آب رودخانه تجمع و باعث انحراف شدید جریان به حاشیه رودخانه و ریزش دیواره ساحلی و به تبع آن آسیب به جاده کناری رودخانه می شد، از بستر رودخانه با حجم تقریبی هشت هزار متر مکعب انجام شد.

حسن زحمتکش با بیان اینکه اکیپ‌های گشت و بازرسی این امور در ایام نوروز همچون گذشته فعال بود تصریح کرد: رصد و پایش رودخانه‌هایی همچون جاجرود، لات آجی و توچال در راستای عبور ایمن سیلاب‌های احتمالی نیز توسط این اکیپ ها انجام شد.

مدیر امور آب پاکدشت با بیان اینکه نصب بنرهای هشدار وقوع سیلاب نیز در نقاط حادثه خیز از جمله اقداماتی است که توسط این امور طی نیمه اول فروردین ماه انجام شده است، تصریح کرد: این بنرها برای اطلاع رسانی در نقاط حادثه خیز و پل‌های قابل دسترسی در بستر و حریم رودخانه ها و نقاط قابل رویت نصب شده است.

شهرستان پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت و با ۲ بخش مرکزی و شریف آباد در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

لایروبی ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع از زمین‌های حریم و بستر رودخانه جاجرود

مدیر امور منابع آب شمیرانات اظهارداشت: ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع از زمین‌های حریم و بستر رودخانه جاجرود در شهرستان شمیرانات در نیمه نخست فروردین ماه سال جاری لایروبی شد.

غلامعلی بیدختی افزود: اکیپ گشت و بازرسی این امور در تعطیلات نوروز از رودخانه‌های جاجرود، شمشک، دیزین، افجه، کند، لواسان بزرگ، بازدید و به طور مستمر در حال رصد و پایش رودخانه ها بوده اند.

وی تصریح کرد: در راستای صیانت و حفاظت از رودخانه‌ها و مجاری آب‌های سطحی،  جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در بستر و حریم رود خانه ها، گروه گشت و بازرسی به طور مداوم در حال گشت زنی در منطقه بود و به محض برخورد با هرگونه تخلف اقدامات لازم برای جلوگیری و رفع تصرف انجام می گیرد.

شمیرانات متشکل از چهار شهر شمیران(منطقه یک و شمال و شمال شرق منطقه ۲ تهران)، لواسان، اوشان-فشم-میگون و شمشک-دربندسر و ۳۶ روستا با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفز در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.