محمد شهریاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در سدهای پنجگانه تهران برای سیلابهای ناشی از بارش های بهاری ظرفیت خالی وجود دارد و جای نگرانی نیست افزود: سدهای استان تهران مدیریت و رهاسازی آب سدها با دبی بسیار پایین آغاز شده است و با توجه به بارش های بهاری و متناسب با میزان ورودی و حجم ذخیره مخازن، رهاسازی از سدها برای کنترل سیلاب صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه اکنون حجم سدهای استان تهران ۷۳۲ میلیون متر مکعب است گفت: این حجم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۷۶۰ میلیون متر مکعب بوده است، کسری ذخیره آب ۲۸ میلیون متر مکعبی در پشت سدهای پنجگانه تهران را نشان می دهد.

شهریاری ادامه داد: اکنون ذخیره سد امیر کبیر ۱۴۰ میلیون متر مکعب، لتیان ۵۲ میلیون متر مکعب، لار ۳۳ میلیون متر مکعب، طالقان ۳۲۸ میلیون متر مکعب و سد ماملو ۱۷۸ میلیون متر مکعب است.
مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران با بیان اینکه امسال کاهش ورودی حجم آب به سدهای استان تهران وجود دارد گفت: با شیوع ویروس کرونا استفاده از منابع آبی بسیار افزایش یافته است از این رو از شهروندان درخواست می کنیم ضمن رعایت نکات بهداشتی از اسراف آب خودداری کنند.

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران از مردم درخواست کرد: از تردد و اطراق در حاشیه رودخانه های استان تهران خودداری کنند چرا که امکان سیلابی شدن مسیل ها بر اثر بارش های بهاری وجود دارد.

به گزارش ایرنا، طی چهار روز گذشته در استان تهران شاهد بارش های بهاری بودیم که در این زمینه اداره کل هواشناسی استان هشدارهایی برای مدیریت بارش ها صادر کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.