هاتف ممیزی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم بررسی سلامتی تمامی عشایر کوچنده به مراتع جنوب دشت ورامین، عملیات انتقال دام به این مناطق با تأخیر صورت گرفت تا از سلامتی تمامی عشایر اطمینان کامل حاصل شود.

وی افزود: کوچ ییلاقی عشایر دشت ورامین با هماهنگی استانداری تهران، اداره کل منابع طبیعی و محیط زیست استان صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: با بررسی‌های صورت گرفته و مکاتبات انجام شده با ستاد مبارزه با کرونا استان تهران، هیچ گونه مورد مشکوک ابتلاء عشایر کوچنده به بیماری کرونا گزارش و مشاهده نشده و عشایر شهرستان ورامین در سلامتی کامل به مراتع جنوبی شهرستان کوچ کرده‌اند.

ممیزی تصریح کرد: بر اساس توافق‌نامه منعقد شده بین سازمان عشایری و معاونت بهداشت وزارت بهداشت و درمان، خدمات بهداشتی و درمانی به عشایر کوچنده ارائه شده و تمهیدات لازم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در جامعه عشایری پیش‌بینی شده است.

وی یکی از مشکلات عشایر کوچنده به مراتع جنوبی ورامین را تأمین آب شرب دام‌ها اعلام کرد و افزود: با توجه به بارندگی‌های مناسب آخر سال گذشته و اوایل امسال و تجهیز ناوگان آبرسانی، مشکلی در تأمین آب مورد نیاز دام عشایر وجود ندارد.

مدیر امور عشایر استان تهران افزود: امسال از محل اعتبارات منابع ملی، دو دستگاه تانکر آب‌رسان سیار خریداری شده و در اختیار اتحادیه عشایر شهرستان ورامین قرار گرفته تا مشکل آب شرب دام عشایر به طور کامل برطرف شود.

استان تهران دارای حدود ۳ هزار خانوار عشایری است که این جامعه تولید کننده دارای ۴ طایفه و ۱۱ ایل هستند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.