به گزارش ایرنا «محسن هاشمی» روز سه شنبه در آغاز دویست و هفتمین جلسه شورای شهر تهران اظهار داشت: مساله ای که این روزها در شهر تهران مشاهده می شود ازدحام و ترافیک تردد شهروندان در خیابان‌ها ومکان‌های عمومی است که شاید نسبت به سایر کلانشهرهای درگیر با کرونا، بیشتر باشد.

وی گفت: این نگرانی وجود دارد که با افزایش فعالیت ادارات از یک سوم به دوسوم این ازدحام نیز مضاعف شود.

هاشمی ادامه داد: تصاویری که از ازدحام در سیستم حمل ونقل عمومی، میادین میوه تره بار، فروشگاه‌های زنجیره ای و برخی خیابان‌های اصلی در فضای مجازی منتشر شده است نشان می دهد که وضعیت کلانشهرتهران با حدود ده میلیون جمعیت قابل مقایسه با سایر نقاط کشور نیست.

رییس شورای تهران تاکید کرد که اگر می خواهیم پاندمی کرونا را در تهران مهار ومدیریت کنیم باید حتما برنامه ویژه ومتفاوتی با سایر نقاط داشته باشیم.

مقصر دانستن مردم مشکلات را حل نمی کند 
وی گفت: انداختن مشکلات به گردن مردم و مقصر دانستن آنها نیز مشکلی را حل نمی کند و ما مسئولان ومجموعه مدیریت کشور است که باید با استفاده از ابزارهای اطلاع رسانی، محدودیت های قانونی و تشویق و تنبیه ها، رفتار مردم را مدیریت و براساس الگوی مطلوب هدایت کنیم و شاید تاکنون به دلایل مختلف درست عمل نکرده ایم.

هاشمی عنوان کرد: با اطلاع رسانی با تاخیر و ملایم نشان دادن ابعاد موضوع تلاش کردیم تا امید را زنده نگه داشته و از تشویش اذهان عمومی جلوگیری کنیم و عملکرد خود را نسبت به سایر کشور بهتر نشان دهیم.

رییس شورای تهران ادامه داد: در اعمال محدودیت های تردد و کسب وکار، بدلیل نگرانی از پیامدهای اقتصادی و نافرمانی مدنی، با اقتدار عمل نکردیم و در اعمال تشویق ها و تنبیه ها هم بدلیل مشکلات کسری بودجه وتحریم بیش از حد احتیاط کردیم.

وی افزود: به نظر می رسد اگر با جدیت بیشتری در تهران عمل نکنیم، همانگونه که وزارت بهداشت روزگذشته وضعیت قرمز در تهران اعلام کرد شاهد تشدید شیوع این بیماری خواهیم بود.

لزوم حمایت دولت از مدیریت شهری 
هاشمی با اشاره به لزوم حمایت دولت از مدیریت شهری در این بحران، اظهار داشت:  بسیاری از فعالیت‌های شهرداری بدلیل شرایط خاص و تصمیمات ستاد ملی کرونا تعطیل شده و رکود در فعالیت‌ها موجب کسری منابع مالی مدیریت شهری در سالجاری می شود که از ریاست محترم جمهور و هیات دولت، انتظار داریم نسبت به تخصیص منابع جایگزین به مدیریت شهری بخشی بعنوان کمک و بخشی از هم از محل تسهیلات مصوب جبرانی کرونا موافقت کنند.

وی همچنین در سخنان خود، با بیان اینکه در آستانه ولادت بقیه الله الاعظم قرار داریم، اظهار داشت: ظهور و فرج در شرایطی رخ می دهد که جهان پر از ظلم و جور باشد و امروز شرایطی داریم که علاوه بر احساس ظلم و نارضایتی در سراسر جهان، ناامیدی در اصلاح وضعیت موجود نیز به چشم می خورد و امیدواریم با ظهور حضرت گشایشی پایدار در زندگی انسانها حاصل شود.

تا کنون ۶۰ هزار و ۵۰۰ نفر در کشور به کرونا مبتلا شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.