دکتر امیر امینی روز یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت مقابله با ویروس کرونا که در محل فرمانداری پیشوا برگزار شد اظهار کرد: بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه یکپارچه بهداشت (سیب)، بیش از ۹۷ درصد جمعیت شهرستان پیشوا شامل شهروندان ایرانی و اتباع افغانستان در طرح غربالگری کرونا شرکت کردند و وضعیت سلامت آنان مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: بخشی از این افراد با مراجعه به سامانه ww.salamat.gov.ir اطلاعات خود را در خصوص وضعیت ابتلا به ویروس کرونا ثبت کرده و بخشی دیگر در جریان تماس کارشناسان، به سئوالاتی که از آنان پرسیده شده، پاسخ داده و تحت غربالگری قرار گرفتند.

امینی با اشاره به سکونت تعداد زیادی از اتباع افغانستان در مناطق شهری و روستایی پیشوا تصریح کرد: برای مقابله با ویروس کرونا لازم است تا با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود، به منظور آگاهی‌بخشی و ترغیب اتباع شهرستان برای ثبت‌نام در سامانه سیب به منظور بررسی وضعیت سلامت آنان بهره گرفت.

وی افزود: اطلاعات برخی از این افراد با  استفاده از کد خانواری که به آنان اختصاص یافته در سامانه سیب وجود دارد و لازم است تا مابقی این افراد با مراجعه به سامانه سلامت، نسبت به ثبت اطلاعات خانوار خود اقدام کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیشوا تأکید کرد: غربالگری اتباع بیگانه که بخش قابل توجهی از جمعیت شهرستان را به خود اختصاص داده و در تعامل گسترده با جمعیت ایرانی قرار دارند، از موارد مهم و قابل توجه در مقابله با ویروس کرونا و اجرای موثر طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است که می‌باید با همکاری تمامی دستگاه‌ها، اجرایی شود.

شهرستان پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

برخی از اطلاعات غیر رسمی تعداد اتباع افغانستانی ساکن در شهرستان پیشوا را بیش از ۴۰ هزار نفر اعلام کرده است.

تا ظهر روز جاری ۱۷ فروردین بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۵۸ هزار و ۲۲۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و سه هزار و ۶۰۳ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند و ۲۲ هزار و ۱۱ نفر نیز از مبتلایان بهبود یافته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.