به گزارش خبرنگار مهر، احمد حسین زادگان بعدازظهر چهارشنبه در حاشیه نشست ویدئوکنفرانسی با مسئولان ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اکنون برای جلوگیری از شیوع بیشتر و شکست قطعی بیماری کرونا به ثبت اطلاعات فردی از وضعیت سلامت تک تک هم استانی‌ها نیاز داریم تا بتوانیم افراد احتمالی ناقل را هر چه زودتر شناسایی کنیم.

وی توضیح داد: با توجه به این که طرح پزشک خانواده شهری و روستایی هر دو در مازندران از سال‌های پیش در حال اجراست، استان بهترین زیرساخت را برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در اختیار دارد و اگر همه هم استانی همت و همکاری کنند، خیلی زود می‌توانیم کرونا را شکست دهیم.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: اگر تک تک شهروندان مازندرانی ساکن استان وضعیت سلامت خود را با دقت بر اساس پرسش‌هایی که در سامانه خودارزیابی مطرح می‌شود در اختیار قرار دهند، برنامه‌های قرارگاه زیستی استان بدرستی و صد البته با سرعت بالا عملیاتی می‌شود.

وی افزود: طرح پزشک خانواده با به کار گیری مراقبین سلامت و بهورزها ظرفیت بی نظیری در مازندران است که باید بدرستی و به موقع از آن استفاده کنیم و امروز اگر همه شهروندان مازندرانی که زیر پوشش پزشک خانواده هستند، وارد سامانه خودارزیابی شوند و مراحل خوداظهاری وضعیت سلامتشان را طی کنند، بدرستی و با سرعت بسیار بالا می‌توانیم ویروس کرونا را شکست بدهیم.

استاندار مازندران تاکید کرد: درخواست من از تمامی جمعیت حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر استان این است که ثبت وضعیت سلامتیشان را در سامانه خودارزیابی جدی بگیرند چون مطمئن‌ترین راه برای قطع کردن زنجیره شیوع کروناست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.