به گزارش ایرنا، با وجود تاکید مسئولان بهداشتی بر لزوم رعایت مسائل بهداشتی و عمل به دستورالعمل‌های طرح فاصله‌گذاری اجتماعی قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، برخی از مردم شهرستان قرچک روز و شب گذشته 15 فروردین با حضور در بوستان‌ها و به ویژه پارک جنگلی این شهرستان، بدون توجه به هشدارهای مسئولان، به تفریح پرداختند.

بسیاری از جوانان به همراه خانواده‌های خود به بازی و تفریح و عده‌ای دیگر به پخت غذا پرداختند و برخی نیز بساط قلیان برپا کردند تا ساعاتی را به دور از قرنطیه خانگی، در فضای بهاری بگذرانند.

پارک جنگلی شهرستان قرچک به دلیل وسعت زیاد و محصور نبودن، از سه خیابان اصلی شهر قابل دسترسی است و این امر موجب شده تا بسیاری از افراد شب‌هنگام در این مکان حاضر شوند و به تفریح بپردازند.

حضور مردم در این مکان در حالی رخ داد که در روز طبعیت، هیچ خانواده‌ای در بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها و مزارع قرچک حضور پیدا نکرده بود و  این امیدواری در تمامی مردم و مسئولان به وجود آمد که می‌توان با همدلی، بر این بیماری غلبه کرد.

این افراد، نبود برنامه‌ای جامع از سوی مسئولان به ویژه صدا و سیما برای پرکردن اوقات فراغت را دلیل بیرون آمدن مردم از منزل می‌دانند.

این خانواده‌ها برنامه‌های تکراری صداو سیما، نبود برنامه منسجم برای آموزش دانش‌آموزان و طولانی شدن زمان قرنطینه خانگی را مهمترین عامل برای ترک منزل از سوی مردم و پناه آوردن به طبیعت اعلام کردند.

حضور خانواده‌ها در بوستان‌ها در حالی است که برخی از صاحبان اصناف بدون توجه به دستورالعمل تعطیلی واحدهای غیرضروری، اقدام به بازکردن مغازه‌ها به ویژه در ساعات بعدازظهر می‌کنند که این امر به منجر به حضور مردم در خیابان‌های شهر می‌شود.

بهترین راه مقابله با ویروس کرونا، ماندن در منزل است

فرماندار شهرستان قرچک در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: به گفته کارشناسان بهداشت و درمان، بهترین راه مقابله با انتقال ویروس کرونا، ماندن در منزل است و تا زمانی که زنجیره انتقال این بیماری قطع نشود، نباید به ریشه‌کنی کامل آن امیدوار بود.

بهمن خطیبی افزود: بسیاری از مردم با رعایت مسائل بهداشتی و ماندن در خانه به ویژه در روز طبیعت، ثابت کردند که درک درستی از شیوه مقابله با این ویروس را دارند و معدود افرادی که به قانون عمل نمی‌کنند باید بدانند که به نتیجه رسیدن تلاش تمامی مردم و مسئولان در گرو همکاری همه افراد جامعه است.

وی تصریح کرد: وقتی برای ریشه‌کنی این بیماری، نماز جمعه و جماعات و تمامی برنامه‌های مردم تعطیل شده، همه باید نسبت به گذشته احساس مسئولیت بیشتری کرده و با رعایت اصل ماندن در خانه، زمینه قطع زنجیره انسانی انتقال ویروس کرونا را فراهم کنند.

خطیبی تاکید کرد: بی توجهی عده‌ای قلیل به توصیه‌های بهداشتی می‌تواند تلاش تمامی مسئولان و مردمی که به قانون عمل می‌کنند را به هدر دهد.

ده‌ها واحد صنفی متخلف پلمب شدند

رئیس اتاق اصناف شهرستان قرچک از پلمب ده‌ها واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد و تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، واحدهای غیرضروری همچنان تعطیل هستند و اجازه فعالیت ندارند.

حمیدرضا تاجیک افزود: طرح تعطیلی واحدهای صنفی غیرضروری به همه اتحادیه‌ها ابلاغ شده و همه افراد ملزم به رعایت قانون هستند در غیر این صورت واحد متخلف پلمب و از فعالیت آنها برای یک‌ ماه جلوگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۰ هزار واحد صنفی در مناطق مختلف شهرستان قرچک فعالیت می‌کنند که اکثر این واحدها با رعایت قانون، پیش از ابلاغ اتاق اصناف، نسبت به تعطیلی کامل اقدام کردند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان قرچک تعداد واحدهای ضروری که فعالیت آن‌ها بلامانع است را در حدود ۶۰۰ واحد در سطح شهرستان قرچک یاد کرد.

شهرستان قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمیعت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

بیماری کرونا که از روزهای پایانی بهمن ماه سال 98 کشور را درگیر کرده بر اساس اعلام روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۵۳ هزار و ۱۸۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و سه هزار و ۲۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۷ هزار و ۹۳۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.