به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ ، سرهنگ "علیرضا ناصری نژاد" گفت: با تلاش همکارانم در کلانتری ۱۵۰ تهرانسر؛ ۲۱ سارق خودرو، ۸ سارق لوازم داخلی خودرو، ۲ سارق منازل و ۹ مالخر اموال مسروقه در تهرانسر دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه  ۱۵ سارق دستگیر شده دارای سوابق متعدد در سرقت هستند و ۳ متهم نیز به تازگی از زندان آزاد شدند، گفت: ارزش اموال مکشوفه از مخفیگاه متهمان ۷ میلیارد ریال برآورد شده است و ۵ دستگاه خودرو نیز از مخفیگاه متهمان کشف و تحویل مالباختگان شد.

دستگیری زورگیران محله سلیمانیه 

 رئیس کلانتری ۱۲۱ سلیمانیه از دستگیری ۶ زورگیر در محله سلیمانیه خبر داد و گفت: در سطح حوزه استحفاظی کلانتری سلیمانیه، ۶ نفر از زورگیران با پوشاندن چهره خود با استفاده از دو دستگاه موتورسیکلت و قمه اقدام به زورگیری از سرنشین یک خودرو عبوری در محل کرده بودند.
 
 سرهنگ "احمد گودرزی" افزود: پس از سرقت تلفن همراه مالباخته، زورگیران اقدام به ضرب و جرح وی کردند به صورتی که مالباخته از ناحیه سر و گردن به شدت مجروح شد.

وی با اشاره به اینکه متهمان با انجام چندین تخریب خودرو اقدام به وارد گردن خسارات قابل توجهی به شهروندان کردند، افزود: در عملیات ضربتی  که توسط ماموران گشت کلانتری صورت گرفت، ۴ نفر از متهمان پرونده دستگیر شدند و ۲ متهم دیگر نیز در پارک محله دستگیر شدند.

به گفته رئیس کلانتری ۱۲۱ سلیمانیه، دو قبضه قمه یک متری از متهمان کشف ومتهمان دارای سابقه سرقت به عنف، زورگیری، ایجاد رعب و وحشت و ایجاد نزاع دسته جمعی دارند.

تعقیب و گریز جنجالی در اتابک 

معاون پشتیبانی عملیات پلیس آگاهی پلیس آگاهی پایتخت،از تعقیب و گریز گشت پلیس با یک دستگاه خودوری پراید سرقتی خبر داد و گفت: در ساعت ۱۰شب  مورخه سیزدهم فروردین ماه امسال کارآگاهان گشت ویژه پلیس آگاهی حین گشت زنی در محدوده اتابک به یک دستگاه خودروی پراید مشکوک شدند که با انجام استعلام مشخص شد پراید مذکور دارای سابقه سرقت در مورخه دوازدهم فروردین از محدوده کلانتری ۱۱۴ غیاثی است.

سرهنگ کارآگاه " سعداله گزافی " افزود:  سارق با دیدن خودوری گشت پلیس پا بر پدال گاز گذاشته و اقدام به فرار می کند که با شروع تعقیب و گریز راننده خودروی مسروقه بدون توجه به اخطارهای پلیس و با ورود به خیابان های فرعی و انجام حرکات بسیار خطرناک و حرکت در خلاف جهت و با تغییر مسیر ناگهانی به فرار خود ادامه داده که نهایتاً افسر گشت پلیس با استفاده از قانونی بکارگیری سلاح اقدام به شلیک سه تیر هوایی می کند.

گزافیگفت: ولی سارق با بی توجه به دستور ایست پلیس با خودروی عبوری تصادف کرده و با ایجاد ترافیک مانع ادامه تعقیب و گریز گشت پلیس شده که با هوش و درایت افسرگشت با کمک گرفتن از موتورسیکلت های عبوری به تعقیب خودوری مسروقه پرداخته که پس از طی مسافت کوتاهی سارق خودرو را رها و متواری و خودروی مکشوفه نیز به پلیس آگاهی منتقل شد.

وی ادامه داد: با توجه به کشف خودروی پراید مسروقه اقدامات تکمیلی در راستای تحویل خودرو به مالباخته در حال انجام است.

سرقت خودرو با ترفند مسافرنمای ویلچری در شهریار 

رئیس کلانتری ۱۵۲ خانی آباد از دستگیری متهمی خبر داد که به وسیله ویلچر و ترفند مسافرنما بودن اقدام به سرقت‌ خودرو می‌کرد. 

سرهنگ "محمدرضا منصوری" ، گفت: چند روز قبل ماموران گشت کلانتری فردی را که به همراه خود آلات سرقت خودروها را داشت، دستگیر کردند.

وی افزود: پس از انتقال متهم به کلانتری و بررسی موضوع، وی به دلیل نداشتن ادله کافی برای مجرم بودنش و عدم ارتکاب جرم آزاد شد.

منصوری تصریح کرد: پس از چند روز، ماموران گشت کلانتری دوباره این فرد را رویت می‌کنند که متهم به محض مشاهده ماموران اقدام به فرار می‌کند.

وی افزود: متهم پس از دقایقی توسط ماموران کلانتری دستگیر شد و دربازجویی‌های به عمل آمده وی به چندین فقره سرقت خودرو در شهرستان شهریار اعتراف کرد.

به گفته رئیس کلانتری ۱۲۱ سلیمانیه، متهم که دارای ۶ فقره سابقه سرقت خودرو در سطح شهرستان شهریار است با ترفند مسافر و با به همراه داشتن یک عدد ویلچر اقدام به سوار شدن خودروهای شخصی کرده و در یک فرصت مناسب با تهدید کردن راننده، خودروی وی را به سرقت می‌برده است.

سرقت موتورسیکلت به بهانه تست کردن آن 

 جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ ، از دستگیری یک نفر سارق و مالخر موتورسیکلت خبر داد و گفت : این سارق به بهانه خرید و تست وسیله در یک آن اقدام به سرقت موتورسیکلت مالباخته می کرد، بازداشت شد. 

 سرهنگ کارآگاه " داود فرد " در تشریح خبر گفت: در هفدهم اسفند ماه سال گذشته طی تماس مرد جوانی با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ از بسرقت رفتن موتورسیکلت پالس خود توسط فرد ناشناسی به کلانتری ۱۶۳ ولنجک اعلام شکایت کرد.
پرونده با موضوع سرقت موتورسیکلت تشکیل و به جهت رسیدگی تخصصی با دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران در اختیار کارآگاهان اداره هفتم قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی با حضور در اداره هفتم اظهار داشت: بدلیل مشکلات مالی که داشتم چندروز قبل اقدام به درج آگهی فروش موتورسیکلت در سایت دیوار کردم که شخص ناشناسی تماس گرفت و گفت قصد خرید دارد و من هم آدرس منزل را به وی دادم و پس از مراجعه خود را یکی از مأموران ارگانهای دولتی معرفی و با جلب اعتماد بنده و به بهانه تست موتورسیکلت آن را سرقت و متواری شد.

فرد در ادامه گفت: کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات شاکی راهی محل وقوع جرم شدند و در بررسی های اولیه و با پایش تصاویر دوربین های مداربسته محل سکونت مالباخته چهره سارق که یک جوان حدوداً ۲۵ ساله بود بدست آمد.
کارآگاهان در شاخه دیگر از تحقیقات با بهره گیری از روشهای علمی کشف جرم موفق به شناسایی هویت سارق بنام " کامران " شدند که در بررسی سوابق کیفری وی، دارای یک فقره  سابقه سرقت تحت عنوان مأمور از اتباع خارجی در سال های اخیر بوده است.

جانشین پلیس آگاهی پایتخت بیان کرد: شاکی با رویت عکس کامران ،او را بعنوان سارق موتورسیکلت خود شناسایی کرد و با انعکاس اطلاعات بدست آمده با بازپرس پرونده دستور دستگیری کامران صادر شد که در مورخه دوازدهم فروردین ماه سال جاری سارق در مخفیگاه اش در محدوده خیابان اسکندری دستگیر و به اداره هفتم منتقل شد.

وی ابراز داشت: در تحقیقات صورت گرفته از سارق ضمن قبولی سرقت از شاکی اظهار داشت: موتورسیکلت را پس از سرقت به شخصی در میدان گمرک به قیمت پایینتر از عرف بازار فروختم و پول حاصله را صرف خوشگذرانی کردم.
کارآگاهان بدنبال اظهارات سارق جوان دستگیری مالخر را در دستورکار خود قرار دادند که پس از انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه مالخر در محدوده خیابان گمرک شناسایی و طی یک عملیات پلیسی وی دستگیر و در بازرسی از محل موتورسیکلت مسروقه متعلق به مالباخته کشف و به اداره هفتم منتقل شد.

فرد با بیان این مطلب که مالخر در تحقیقات پلیسی به جرم خود معترف شده و اظهار داشت: مالخر قصد اوراق نمودن موتورسلکت را داشته و اقدام به موقع کارآگاهان اداره هفتم مانع از این امر شد.

وی گفت: با توجه به دستگیری سارق و مالخر و اعتراف صریح به جرم خود ، متهمان با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده روانه زندان شدند و موتورسیکلت مکشوفه نیز به مالباخته تحویل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.