یوسف بهارلو روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شرایط پیش آمده به دلیل شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت:  این دوران می تواند بهترین زمان برای تقویت و تحول در فرایندهای ذهنی باشد.

وی با اشاره به اینکه ذهن پویا هیچ گاه از تغییر و تحول باز نمی ایستد، اظهار داشت: شرایط کنونی بهترین زمان جهت تفکر، تامل و تعمق در داده های ذهنی است و انسان خلاق می تواند با تحلیل از عملکرد گذشته خود، به نقاط  روشن تعالی دست یابد.

بهارلو ظرفیت بالای ذهنی دانش آموزان در شرایط رشد را بسیار مطلوب دانست و افزود: اولیای دانش آموزان و معلمان باید این پتانسیل عظیم خدادادی را در فرزندان این سرزمین با پرسشگری و پژوهش به مرحله شکوفایی و باروری برسانند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه سازمان دهی داده های ذهنی را باید در دانش آموزان تقویت کنیم، تصریح کرد : ذهن آشفته با داده های پراکنده نمی تواند به مرزهای خلاقیت نزدیک شود و لذا باید  آموزش های لازم به دانش آموزان در جهت سازمان دهی منابع ذهنی شان داده شود.

بهارلو، بررسی عمیق و ایجاد رابطه های معنی دار بین مطالب را در تقویت ذهنی دانش آموزان بسیار موثر دانست و خاطرنشان کرد: کمک به طبقه بندی داده ها، تفکر و پرسشگری در دانش آموزان می تواند پویایی ذهنی آنان را به همراه داشته باشد.

وی گفت: تقویت فرایندهای ذهنی در راستای بهره وری بیشتر امری ضروری و مورد توجه است.

آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران شامل فیروزکوه، دماوند، رودهن، پردیس، شهرری (ری یک و ۲)، پاکدشت، پیشوا، ورامین، قرچک، کهریزک، فشافویه، چهاردانگه، جوادآباد، اسلامشهر، رباط کریم، شهریار، ملارد، شهر قدس، بهارستان (یک و۲) است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.