علی اعطا روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد که تصمیم گیری درباره توقف حمل و نقل عمومی پایتخت بر عهده مدیریت شهری نیست و شورا نظر و پیشنهاد خود را ارایه کرده است و از ستاد ملی مبارزه با کرونا درخواست داریم در این باره تصمیم قاطعی بگیرد.

‎وی گفت: اکنون که کشور در شرایط اضطراری قرار دارد، مدیریت بحران کرونا بر عهده ستاد ملی است و شورای شهر نمی‌تواند راسا تصمیم به توقف حمل و نقل عمومی بگیرد.

‎اعطا با بیان اینکه پیشنهادات این شورا در قالب نامه‌ای از سوی ریاست شورا به هیات دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه شده است گفت: پیشنهاد شورا در خصوص تعطیلی بوستان‌های پایتخت تایید و اجرا شده است اما هنوز درباره تعطیلی مدهای حمل و نقل عمومی (مترو، اتوبوس و مینی بوس) تصمیمی گرفته نشده است.

‎سخنگوی شورای تهران تاکید کرد: از ابتدای امسال تا ششم فروردین ماه حدود ۷۱۴ هزار نفر یعنی متوسط روزانه حدود ١٢٠ هزار نفر از مترو استفاده کرده‌اند که این تعداد تردد به دلیل وجود بیماری کرونا برای سلامتی شهروندان خطرناک است.

‎وی با بیان اینکه در حال حاضر مشاغل به سه دسته تقسیم شده‌اند و برخی از آنها نباید تعطیل باشند، افزود: می توان برای استفاده این نوع مشاغل از حمل و نقل عمومی از سرویس دهی اضطراری استفاده کرد.

‎علی اعطا گفت: کاهش تعداد وسایل نقلیه و افزایش سرفاصله ها تصمیم خوبی نیست چرا که وقتی تعداد مسافر ثابت است، در طول شبانه روز وسایل نقلیه عمومی صرفا متراکم تر مو شود و این کار ریسک شیوع بیماری را بالا می برد.

‎سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: در شرایط توقف فعالیت حمل و نقل عمومی، در صورت لزوم می توان صرفا یک سرویس دهی اضطراری را فعال کرد.

اعطا گفت: هرسال در فروردین در دو نوبت جهش آماری در استفاده از حمل و نقل عمومی اتفاق می افتد. امسال نیز در روز ٥ فروردین نسبت به روز قبل، ٦٠ درصد جهش در آمار داشته ایم و تعداد مسافری که از مترو استفاده کرده اند، از ١٠٨ هزار نفر به ١٦٤هزار نفر افزایش پیدا کرده است. اگر تصمیم قاطعی گرفته نشود، جهش دوم آمار استفاده کنندگان از حمل و نقل عمومی، بعد از نیمه فروردین اتفاق خواهد افتاد.  

تاکنون ۳۲ هزار و ۳۳۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۴ بیمار دیگر تعداد کل موارد فوت به ۲۳۷۸ نفر رسید، ۱۱ هزار و ۱۳۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.