به گزارش سه‌شنبه ایرنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی ستاد فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران، سردار کیومرث عزیزی با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال گذشته، پلیس گام‌های موثری در ارتقاء احساس امنیت روانی و اجتماعی جامعه با مشارکت حداکثری مردم برداشت و امنیت پایدار را در شرق استان تهران برقرار کرد.

وی افزود: پلیس در برخورد با افرادی که آرامش جامعه را با سلب می‌کنند برخورد کرده و اجازه جولان و ناامنی را به هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت نمی دهد، برخورد پلیس با هنجارشکنان مقتدرانه و قانونمند است.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های اثرگذار در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های آن، آگاه سازی و اطلاع رسانی با استفاده از ظرفیت‌های اصحاب رسانه، جراید محلی و خبرگزاری ها است که این ابزارها به نوبه خود سطح آگاهی شهروندان را افزایش و زمینه های وقوع جرم را کاهش می‌دهد.

عزیزی با اشاره به عملکری فرماندهی انتظامی شرق استان تهران در سال گذشته گفت: در حوزه مواد مخدر با کشف بیش از ۹ هزار و ۱۸۳ کیلو انواع مواد مخدر و دستگیری ۵ هزار و ۸۷۸  معتاد متجاهر و خرده فروش مواد افیونی و ۱۲۹ قاچاقچی حرفه ای، با افزایش ۱۰ درصدی کشفیات مواد مخدر روبه رو هستیم.

وی به کشف بیش از یک میلیون لیتر سوخت قاچاق اشاره کرد و افزود: یکی از اولویت‌های پلیس در عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ایجاد جهش تولید، برخورد با قاچاق کالا و باندهای سازمان یافته بود که این امر با افزایش ۱۱ درصدی کشفیات کالای قاچاق به ارزش بیش از ۲۰۵ میلیارد تومان و دستگیری ۴۸۶ قاچاقچی در طول سال گذشته همراه شد.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران به مصالحه ۸۶ درصدی پرونده های قضائی و کاهش بار قضائی در مرکز مشاوره آرامش معاونت اجتماعی استان اشاره کرد و افزود: در حوزه مشاوره اجتماعی، بیش از ۷ هزا رو ۲۰۹ نفر مشاوره رایگان دریافت کردند و در قالب طرح مشاوره فعال در مساجد، مدارس، بسیج و اصناف برای یک هزار و ۸۷۱ نفر از خدمات این مرکز برخوردار شدند.

وی گفت: سا ل گذشته بیش از ۹۷۱ هزار تماس با شماره ۱۱۰ و حضور افراد در مراکز انتظامی شرق تهران صورت گرفت که بیش از ۴۱۳ هزار تماس تلفنی مردم با پلیس عملیاتی شده است.

عزیزی افزود: در حوزه جرایم سایبری نیز۲ هزار و ۳۶۸ پرونده قضائی در شرق تهران تشکیل و ۱۲۲ متهم دستگیر شدند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا از شهروندان خواست تا برای حفظ سلامت خود و دیگران تا حد امکان در خانه‌های خود بمانند.

فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران تأمین امنیت هفت شهرستان ورامین، پیشوا، قرچک، پاکدشت، پردیس، دماوند و فیروزکوه را بر عهده دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.