به گزارش ایرنا، رمضان الهوردیان در نشستی با اصحاب رسانه شهرستان میانه به مناسبت هفته نیروی انتظامی با اشاره به اینکه تأمین امنیت توسط نیروی انتظامی بدون همکاری مردم ممکن نیست، اظهار کرد: سبزپوشان عرصه نظم و امنیت تلاش می‌کنند تا با فعالیت‌های شبانه‌روزی مردم زندگی امن و راحتی داشته باشند که عملکرد قابل قبول این نیرو در تامین امنیت مدیون همکاری‌های مردم فهیم شهرستان است.

وی از افزایش ۱۰۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در میانه خبر داد و اعلام کرد: در سال جاری ارزش کالاهای کشف شده قاچاق ۵۰ میلیارد ریال است.

 الهودیان بابیان اینکه تأمین امنیت تمامی محافل و مراسم رسمی بر عهده نیروی انتظامی است افزود: گستردگی فعالیت نیروی انتظامی بر وظایف و رسالت این سازمان افزوده است به طوری ‌که پلیس سعی می‌کند با استفاده از امکانات و فناوری‌های انتظامی خدمات بیشتری به مردم ارائه داده و در راستای جلب رضایت آحاد مردم قدم‌های مؤثری بردارد.

وی با تأکید بر اینکه شهرستان میانه جزو شهرستان‌های امن آذربایجان شرقی است، اعلام کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری در بحث سرقت ۶ درصد کاهش داشته‌ایم بیشترین آمار سرقت مربوط به سرقت‌های خرد است که بطور عمده از خانه باغ‌ها، ساختمان‌های نیمه‌کاره یا متروکه توسط معتادان متجاهر انجام می‌شود.

فرمانده انتظامی میانه از کاهش ۵۰درصدی آمار قتل در ۶ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته در شهرستان میانه خبر داد و اضافه کرد: بیشتر عاملین این قتل‌ها در کمتر از چند ساعت توسط نیروهای انتظامی دستگیر شده اند.

وی با تأکید بر اینکه جرائم مربوط به فضای مجازی در شهرستان میانه ۱۷درصد افزایش داشته است، عنوان کرد: پلیس فتا به‌ صورت رسمی در شهرستان میانه مستقر بوده و با تلاش این همکاران ۹۶درصد جرائم فضای مجازی در شهرستان کشف‌شده است.

الهوردیان گفت: در این راستا ۳ عضو باند فیشینگ که ۲ نفر آنان هنوز به سن قانونی نرسیده‌اند به اتهام برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی دستگیر شده اند و نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر شاکی دارند.

فرمانده انتظامی شهرستان آگاه‌سازی مردم نسبت به خطرات احتمالی فضای مجازی را ضروری دانست و افزود: شهروندان باید آگاهی خود را از فضای مجازی افزایش دهند تا به‌راحتی در دام کلاه‌برداران نیفتند.

الهوردیان از کاهش ۵۶ درصدی فوتی های حوادث رانندگی درون شهری و کاهش ۵ درصدی مجروحین خبر داد و گفت: در حوادث برون شهری از جمله محور هشترود به زنجان ۲۲ درصد کاهش داشتیم اما در محور پلیس راه میانه به زنجان شاهد افزایش ۴۸ درصدی فوتی ها و افزایش جرحی ها بودیم.

وی اولین عامل و بیشترین سهم مربوط به سوانح رانندگی را عامل انسانی عنوان کرد و گفت: رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی می تواند به کاهش حوادث منجر شود.

الهوردیان با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از ۱۲ هزار تماس در این شهرستان با پلیس ۱۱۰ برقرار شده است،   از افزایش ۲۹ درصدی عملیات پلیس شهرستان خبر داد.  

۷۲۳۱/۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.