اعظم هراتی روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: اداره بهزیستی شهرستان ورامین از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا تلاش کرده تا با عمل به پروتکل‌های ابلاغی از سوی سازمان بهزیستی نسبت به رعایت مسائل بهداشتی در مراکز شبه خانواده و کمپ‌های ترک اعتیاد اقدام کند.

وی افزود: طی سه هفته گذشته، تمامی ۱۳ مرکز شبانه روزی شبه‌خانواده نگهداری از ایتام، مراکز تواتبخشی و کمپ‌های ترک اعتیاد زیر نظر بهزیستی به صورت مستمر و روزانه با همکاری بسیج و سپاه پاسداران ضدعفونی شده و با در نظر گرفتن دستورالعمل‌های سازمان بهزستی، اقداماتی نظیر ایجاد اتاق قرنطینه، جلوگیری از پذیرش افراد جدید، تفکیک ظروف غذاخوری، ایجاد فاصله مناسب بین تخت‌خواب، لغو کلیه اردوهای فرهنگی و ممانعت از دریافت غذای نذری انجام شده است.

رئیس بهزیستی ورامین گفت: یکی از دیگر از برنامه‌های اداره بهزیستی که به صورت مشارکتی با موسسات غیردولتی انجام شده، ساماندهی، شناسایی و مصون سازی کودکان کار، متکدیان و کارتن‌خواب‌هاست که این امر به صورت مستمر در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: خیرّین نیک اندیش، با تهیه مواد ضدعفونی کننده، ماسک و بسته‌های بهداشتی به مناطق حاشیه‌ای شهر رفته و این اقلام را بین کودکان کار، متکدیان و کارتن‌خواب‌های و خانواده‌های بی‌بضاعت توزیع می‌کنند.

هراتی افزود: کلیه متکدیانی که در میادین و معابر اصلی ورامین حضور داشتند، با هماهنگی‌های به عمل آمده با دستگاه‌های مختلف جمع‌آوری و ساماندهی شده‌اند.

وی همچنین از توزیع بیش از ۲۷۰ بسته معیشتی با ارزش بیش از ۴ میلیون ریال بین خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی خبر داد.

وی گفت: طی این مدت ۲۳۰ لیتر وایتکس، ۱۵۰ مایع ضدعفونی کننده یک لیتری، ۹۰۰ عدد صابون، ۱۵۰ عدد شامپو، ۱۴۰ لیتر مایع دست‌شویی، ۱۶۰ عدد پودر لباس‌شویی، ۱۵۰ لیتر مایع ضدعفونی کننده، ۸۰ لیتر مایع
ظرفشویی و ۸۰ بسته دستمال کاغذی بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

۲۷۰ خانواده مددجو و ۴ هزار معلول از خدمات بهزیستی ورامین برخوردارند.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.