سردار «حسین رحیمی» امروز دوشنبه در گردهمایی معاونت‌های فرماندهی انتظامی تهران بزرگ که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: پلیس در برخورد با برهم‌زنندگان امنیت شهروندان در چهارشنبه آخر سال هیچگونه اغماضی نخواهد کرد و به این افراد تذکر و هشدار جدی می‌دهیم که به هیچ وجه در هیچ‌جایی تجمع نکنند.

وی تصریح کرد: برای چهارشنبه آخر سال چهار قرارگاه فجر، فتح، نصر و رمضان راه‌اندازی شده است و نیروهای پلیس در این قرارگاه‌ها آمادگی ۱۰۰ درصد دارند.

کاهش میزان سرقت‌ها در تهران بزرگ

سردار رحیمی همچنین در خصوص کاهش میزان سرقت‌ها در یکسال اخیر گفت: در حوزه سرقت نسبت به سال گذشته ۳ درصد کاهش وقوع و  ۵ درصد، افزایش کشفیات داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در حوزه طلافروشی ۷۵، بانک ۱۰۰، موتورسیکلت ۱۴ و کیف قاپی و موبایل قاپی سه درصد کاهش داشتیم، اظهار داشت: کشفیات مواد مخدر نیز در سال جاری ۳۷ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: پلیس سال گذشته در تهران دو هزار ۷۸۵ فقره شرارت را ثبت کرد، در مقابل در سال جاری اندکی بیش از ۸۰۰ مورد شرارت داشتیم که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه اعضای چهار باند سرقت مسلحانه در چند روز گذشته دستگیر شدند، افزود: افراد یکی از این باندها در پوشش اورژانس اجتماعی صاحب یک طلافروشی را به بهانه اینکه شما دچار ویروس کرونا هستید سوار آمبولانس کرده و پس از سرقت، با آمپول هوا وی را به قتل رسانده بودند.

رحیمی با اشاره به اینکه تمام سارقینی که به مرخصی آمده اند در سه سطح تقسیم بندی و در اختیار کلانترها قرار می‌گیرند، گفت: تمامی این ۱۲ هزار مجرمی که آزاد شده‌اند، تحت کنترل هستند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: ۲۱۷ پایگاه نوروزی در تهران راه‌اندازی شده است و یک‌هزار و ۴۵۰ گشت خودرویی و موتوری و ۴۰۰ گشت پیاده نیز خواهیم داشت.

وضعیت عمومی و بهداشتی شهر تهران خوب نیست

 رحیمی همچنین گفت: طبق گزارشات به دلیل بی‌توجهی برخی از شهرندان، وضعیت عمومی و بهداشتی در تهران  با توجه شیوع ویروس کرونا خوب نیست و همه در معرض خطر هستند اما باید با همکاری یکدیگر اجازه ندهیم که دچار بحران شویم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه ما به دنبال پلمب واحدها و یا ایجاد محدودیت برای مردم نیستیم، افزود: با این حال، خطر جدی است و باید همه با همکاری یکدیگر با این ویروس مقابله کنیم.

رحیمی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا تصمیمی در خصوص نظارت پلیس بر چرخه توزیع اقلام پزشکی گرفته شده است؟ اظهارداشت: شایعاتی در خصوص اقلام پزشکی کشف شده در جامعه ایجاد شده بود و صورت جلسه‌ تمامی اقلام پزشکی که توسط پلیس کشف شده است وجود دارد.

وی افزود: ما اجازه‌ نداریم که حتی یک عدد از اقلام کشف شده را برداریم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص نظارت پلیس بر چرخه تولید خاطرنشان کرد: طرحی بین پلیس، دادستانی و تعزیرات با محوریت پلیس امنیت ایجاد شده است که بر تهیه، تولید و توزیع اقلام پزشکی نظارت خواهد داشت.

رحیمی گفت: خوشبختانه بحث احتکار اقلام پزشکی و غیرپزشکی با توجه به کنترل‌ها کمتر شده  و احتکار به شدت کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.