حیدر سلیمانی روز دوشنبه در خصوص سهم ما در مقابله ویروس کرونا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا باعث شده تا سلامتی جسمانی افراد جامعه را مورد مخاطره قرار گیرد که در این راستا برای در امان ماندن از بیماری فعالیت های غیر ضروری را درجامعه محدود و در خانه ماند.  

وی با بیان اینکه ورزشکاران می توانند با ترویج بسیاری از ورزش های هوازی در سلامتی بدن و دستگاه تنفس تاثیر گذار باشند خاطرنشان کرد: تمرین برخی ورزش های هوازی باعث شده که در زمان بیماری، ریه و شش ها کمتر درگیر شوند و اکسیژن رسانی به خوبی در بدن صورت گیرد.

نماینده سازمان لیگ برتر فوتبال کشور خاطر نشان کرد: باید تمامی علاقه مندان به ورزش به توصیه های پزشکی توجه کنند و در منازل به صورت گروهی یا انفرادی ورزش های کششی و همگانی را انجام دهند.

سلیمانی با تاکید بر اینکه ورزش دشمن جدی بیماری کرونا محسوب می شود گفت: فعالیت حداقل ۵ تا ۳۰ دقیقه نرمش و ورزش همگانی در فضای محدودی از خانه می تواند راهکار اساسی برای پیشگیری از بیماری و تقویت قوای جسمی بدن شود.  

وی به مردم توصیه کرد که در نوروز از برخی تجمعات و دید و بازدید گروهی بپرهیزند تا از شیوع بیماری کرونا بکاهند.  

هم اینک ورزشکاران و پیشکسوتان ورزشی با #مهار بیماری کرونا در فضای مجازی به دنبال کاهش بیماری و سلامت جامعه هستند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۸۵۳ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۴ هزار و ۹۹۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.