اسماعیل شعبانزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مواد ضدعفونی ارسالی توسط خیران در بین نانوایان ، شغل‌های حساس ، آرایشگران، ترمینال‌های مسافربری، تاکسی‌رانی شهری ،دهیاری‌ها و اماکن عمومی پرتردد برای گندزدایی و در بین مردم برای مقابله با ویروس کرونا توزیع شده است.
وی  خاطرنشان کرد: همچنین چهار اکیپ پنج نفره در طول شبانه روز  توسط بسیج شهرداری دهیاری بخشداری اماکن عفونی و معابر شهر را در راستای مقابله با کرونا سم پاشی و ضدعفونی می کنند.
بخشدار خاوران نیز از افزایش نظارت بر واحدهای صنفی و باشگاه‌های ورزشی  در این بخش خبر داد و گفت: در راستای مقابله با ویروس کرونا تمامی اماکن از جمله آرایشگاه ها رستوران قهوه خانه ها اماکن ورزشی این بخش تعطیل شدند.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی درحدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج بخش مرکزی، کهریزک، فشافویه، خاوران و قلعه نو است. ‌
بخش خاوران از توابع شهرستان ری در مسیر آزاد راه امام رضا (ع) واقع شده و بر اساس آخرین سرشماری حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.
ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.  
در معمولی‌ترین حالت، این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.
دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۱۲۵ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۶۱۱ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۴ هزار و ۳۳۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.