به گزارش معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران،  احسان نوش آبادی امروز شنبه با اعلام این خبر افزود:  دریاچه شهدای خلیج فارس هر ساله به دلیل گرما و تبخیر سطحی، مقدار قابل توجهی از حجم آب موجود خود را از دست می دهد و برای رساندن آب دریاچه به تراز مورد نظر، از رودخانه فصلی کن استفاده می شود.

وی خاطرنشان کرد: عملیات آبگیری دریاچه شهدای خلیج فارس با یک برنامه زمان بندی حساب شده و همزمان با افزایش بارندگی ها در فصل زمستان از ششم بهمن آغاز و در هفتم اسفند با رسیدن سطح آب دریاچه به تراز نرمال، به اتمام رسید.

نوش آبادی با اشاره به انجام بررسی ها و پایش های مداوم کیفیت آب ورودی به دریاچه خاطرنشان ساخت: آب هدایت شده از رودخانه کن، دارای کیفیتی مطلوب بوده و قبل از انتقال به مخزن دریاچه، با هدف حفظ آبزیان و سازگاری آب رودخانه با محیط زیست دریاچه، تصفیه شده و پس از انجام اقدامات لازم وارد دریاچه می شود.

به گفته مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، تاثیر عملکرد تصفیه خانه در سال گذشته علاوه بر زمان آبگیری، در زمان پالایش ها و تصفیه های مداوم به گونه ای بوده است که آب دریاچه شهدای خلیج فارس به لحاظ مشخصات زیست محیطی بالاترین کیفیت را داشته و کاملاً با استاندارهای بین المللی مطابقت دارد.

دریاچه مصنوعی خلیج فارس که با نام دریاچه چیتگر هم معروف شده، در سال ۹۲ به بهره برداری رسیده است و یکی از مکان‌های تفریحی استان تهران به شمار می رود.

 این دریاچه که در شمال غرب تهران و در محدوده شهرداری منطقه ۲۲ واقع شده است از شمال و شرق به محور چهار باغ، بزرگراه همت و آزادگان، از جنوب و جنوب غرب به پارک جنگلی چیتگر و از غرب به بافت مسکونی منطقه ۲۲ شهرداری تهران متصل است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.