به گزارش روز دوشنبه اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، با توجه به شرایط کنونی و مشکلاتی که ویروس کرونا برای اکثریت افراد جامعه ایجاد کرده است، افراد باید زمان زیادی را در خانه سپری کنند، در این صورت آنان از تحرک کافی برخوردار نیستند و چاقی و بیماری‌های مربوط به آن نظیر دیابت، بیماری‌های قلبی – عروقی، کبد چرب و ...  پیامد کم‌تحرکی و چاقی است.

بنابراین، داشتن یک برنامه ورزشی با شدت متوسط برای رفع مشکلات ناشی از کم‌تحرکی می‌تواند در این دوره از زمان راهگشا باشد از طرفی انجام فعالیت ورزشی در هنگام شیوع بیماری‌های واگیر موجب تقویت سیستم ایمنی، کاهش عوارض و خطرات ناشی از بیماری می‌شود.

اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، بر آن شد تا ضمن هدفمند کردن فعالیت‌های حرکتی در فضای منزل به ایجاد محیطی شاد و با نشاط توسط والدین و فرزندان بپردازد.

در این راستا چالش «اجرای فعالیت‌های حرکتی در منزل» را برگزار کرده است که تاکنون با استقبال خوبی مواجه شده است.

دانش‌آموزان علاقه‌مند به شرکت در این چالش می‌توانند فیلم‌های خود را با توجه به سرفصل‌های ارائه شده در صفحه رسمی معلمین درس تربیت بدنی شهر تهران(tehran.pe) در فضای مجازی ارسال کنند.

در پایان اردیبهشت ماه ضمن برگزاری جشنواره توسط معاونت تربیت بدنی و سلامت از برترین‌ها تجلیل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مدارس استان و شهر تهران همچون سایر استان‌های کشور به دلیل پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری کرونا، تعطیل هستند.

بیش از ۲ میلیون دانش آموز در ۸ هزار و ۳۱۵ مدرسه در استان تهران تحصیل می‌کنند که از این تعداد، حدود یک میلیون و ۲۰۰هزار دانش‌آموز در ۴ هزار و ۲۰۰ مدرسه شهر تهران تحصیل می‌کنند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۱۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  تاکنون ۷ هزار و ۱۶۱ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۳۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین تعداد بهبود یافتگان به ۲هزار و ۳۹۴ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.