سید محمد حسن ابوترابی، روز شنبه در پیامی به مناسبت درگذشت آیت‌الله حاج شیخ محسن حبیبی گفت: با تاثر و تالم فراوان ارتحال حضرت آیت الله حاج شیخ محسن حبیبی (رضوان الله تعالی علیه)، عضو معزز شورای حوزه های علمیه استان تهران و تولیت حوزه علمیه آیت الله مجتهدی (ره) و استاد برجسته حوزه و دانشگاه را به جامعه علمی، حوزوی و دانشگاهی و خاندان محترم و عموم ارادتمندان به ایشان تسلیت عرض می نمایم.

وی در این پیام تصریح کرد: این عالم وارسته و پرهیزکار، عمر پر ارزش خویش را در راه مقدس تعلیم و تربیت، ارتقا علمی و اخلاقی حوزه و دانشگاه و خدمت به انقلاب و نظام اسلامی سپری نمود.

امام جمعه موقت تهران افزود: برای آن عالم ربانی از خداوند سبحان علو درجات و برای خانواده معزز بویژه همسر مکرمه و فرزندان گرامی ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.
                                                                                                         
آیت‌ الله حبیبی متولد ۱۳۱۷ در تهران بود که پس از یک دوره بیماری روز گذشته (پنجشنبه ۱۵ اسفندماه) در سن ۸۱ سالگی به دیدار حق شتافت.  

تدریس در حوزه علمیه، دانشگاه امام صادق (ع) و دانشگاه علم و صنعت بخشی از فعالیت‌های این مرحوم بود. وی پس از اتمام دوره متوسطه وارد حوزه علمیه آیت الله مجتهدی تهرانی شد و تا پایان سطح دروس حوزه در این مدرسه به تحصیل مشغول شد. سپس برای ادامه تحصیلات و شرکت در دروس خارج فقه و اصول از محضر اساتیدی همچون خوانساری، فلسفی، میرزا آقای شیرازی، سیدهاشم حسینی تهرانی و سید محمد ضیاءآبادی بهره جست.  

آیت الله حبیبی سپس در مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی تهرانی و مدرسه عالی شهید مطهری به تدریس و تربیت طلاب علوم دینی پرداخت و بنا به وصیت آیت الله احمد مجتهدی تهرانی، تولیت مدرسه علمیه مرحوم مجتهدی را پس از وفات آن عالم جلیل القدر به عهده گرفت.

رهبر معظم انقلاب در پیامی از آیت الله حبیبی به عنوان یک عالم پرهیزگار و خدمتگزار یاد کردند و افزودند: خدمات ارزنده‌ ایشان چه در محیط دانشگاه و چه در مدرسه‌ علمیه‌ مجتهدی (ره) و چه در عرصه‌های عمومی مایه‌ علوّ درجات این روحانی عالیقدر خواهد بود ان‌شاءالله.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.