آرش آقاجان احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اقدامات انجام شده در سطح شهرستان دماوند با شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: بنابر تصمیمات نشست ستاد پیشگیری از شیوع کرونا در شهرستان دماوند به طور جدی با هرگونه احتکار و گران‌فروشی برخورد قانونی می‌شود.

وی با بیان اینکه هرگونه مواد شوینده، ضدعفونی کننده و اقلامی مانند ماسک و دستکش باید در معرض دید مشتری باشد، افزود: اقلام شوینده و ضد عفونی کننده در سطح بازار موجود و محلول ۲۰درصد وایتکس برای ویروس کشی محیطی کارآمد است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اگر موادضدعفونی کننده و بهداشتی در انبار واحدهای صنفی موجود باشد، باید با نصب تابلو یا بنر موجود بودن کالا به اطلاع متقاضیان برسد، خاطرنشان کرد: دستکش یکبار مصرف و مواد شوینده در چندین فروشگاه به میزان کافی موجود است و در صورتی که در شهری با کمبود مواجه شویم توسط شهرداری و شورای شهر به اطلاع اداره صمت خواهد رسید.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند با بیان اینکه کلیه گیم نت ها، قلیان سراها و تالارهای پذیرایی تعطیل بوده و در صورت فعالیت با گشت صمت و شبکه بهداشت پلمب می شود، خاطرنشان کرد: اقلامی مانند ماسک، اسپری و ژل ضدعفونی دستها صرفا در اختیار شبکه بهداشت و درمان بوده که حتما اقدامات مثبت صورت می‌پذیرد.

آقاجان احمدی افزود: هیچ کمبودی در زمینه اقلام خوراکی پیش نخواهد آمد و خرید بیش از حد شهروندان ممکن است امکانات سودجویی تعداد اندکی فرصت‌طلب را فراهم کند.

وی در خصوص فعالیت نانوایی ها نیز گفت: کلیه نانوایی‌ها باید به‌صورت کامل اصول بهداشتی و ضدعفونی طبق ضوابط شبکه بهداشت و درمان را رعایت کنند و دستگاه‌های پوز در دسترس مشتریان باشد که در غیراین صورت برخورد جدی خواهد شد.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به بازار شب عید، گفت: فروش میوه تنظیم بازار در پایان سال همچون سالهای گذشته انجام می شود و سایر موارد مورد نیاز همچون آجیل بصورت فروش فوق العاده در سطح شهرستان توسط اتاق اصناف مشخص خواهد شد؛ لازم است در خرید آجیل و سایر اقلام حتما به نظرات کارشناسان بهداشت توجه شود.

رئیس اداره صنعت و معدن شهرستان دماوند همچنین از تعطیلی سه روزه کشتارگاه دماوند به‌علت عملیات ضدعفونی توسط شهرداری خبر داد و گفت: به‌علت ضدعفونی کردن محیط کشتارگاه از امروز به‌مدت سه روز هیچگونه کشتار دام در کشتارگاه دماوند انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه این امر توسط شهرداری دماوند درحال اجراست، گفت: کلیه کشتارهای دام در این مدت سه روز در کشتارگاه شهر رودهن انجام خواهد شد.

کشف و ضبط ١٢٨ فقره محلول‌های ضدعفونی کننده تقلبی

این مقام مسئول همچنین از کشف ۱۲۸ فقره محلول‌های ضدعفونی کننده تقلبی و داروهای تاریخ مصرف گذشته دامی در گشت مشترک شهرستان دماوند توسط شبکه بهداشت، تعزیرات حکومتی، اداره صنعت و دیگر نهادها در شهرستان به ویژه شهر رودهن خبر داد و گفت: در این گشت نظارتی محلول‌های ضدعفونی کننده تقلبی و داروهای تاریخ مصرف گذشته دامی کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه این محصولات توسط شرکت های تولیدی تهیه و در بازار عرضه شده است،  ادامه داد: براساس بازرسی انجام شده توسط دستگاه‌های نظارتی و امنیتی شهرستان دماوند ٨٠ عدد محلول و ۴٨ عدد داروی دامپزشکی فاقد تاریخ مصرف جمع‌آوری شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.