به گزارش ایرنا، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با انتشار فراخوانی در ۲۹ بهمن ماه اعلام کرد که در نظر دارد از بین مدیران رسمی یا قراردادی شهرداری تهران که سابقه مدیریت مرتبط با حوزه ورزش دارند، نسبت به انتخاب مدیرعامل سازمان ورزش اقدام کند.

این فراخوان باعث شد ساعتی بعد رباطی، استعفای خود را از سرپرستی سازمان ورزش شهرداری اعلام کند.

از زمان روی کار آمدن شورای اسلامی پنجم تهران سازمان ورزش شهرداری چهار سرپرست از جمله محمد صادق حسنی(حدود یک سال)، حسین پیرانی(۲ روز)، ندا شهرزاد(حدود ۶ ماه) و مجید رباطی(یک سال) را به خود دیده که هر کدام بین چند روز تا یک سال در این مجموعه فعالیت کرده اند. 

 این ضعف مدیریتی باعث شده است این نهاد ورزشی در برخی مشکلات حاشیه ای و بعضا مالی غرق شود و نتواند رسالت اصلی خود را که همان گسترش ورزش همگانی و شهروندی در پایتخت است به نحو مطلوبی انجام دهد. 

حجت نظری رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به خبرنگار ایرنا مبنی براینکه تاکنون برای معرفی رئیس جدید سازمان با شورا صحبتی شده است یا خیر؟، گفت: تا کنون صحبتی مبنی به معرفی فردی در این رابطه مطرح نشده است. 

وی با بیان اینکه از همان ابتدا اساسا با این فراخوان مخالف بودم، خاطرنشان کرد: از همان ابتدا وارد این موضوع نشده ام، چون طبق قانون استعفای یک طرفه سرپرست سازمان غیر قانونی بوده چراکه می بایست تا زمان معرفی شدن فرد جدید، مجید رباطی در سمت خود فعالیت می کرد.

نظری گفت: این موضوع را از طریق شهردار و معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری و بازرسی پیگیری خواهم کرد.

با این وجود، در شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا و بسیاری از فعالیت های ورزشی و از طرفی، بسیاری ماموریت های پایان سال و حساب‌ها باعث شده است این نهاد به مسائل حاشیه ای خود مشغول باشد.

سازمان ورزش شهرداری تهران در حال حاضر یکی از سازمان های تابعه معاونت اجتماعی و فرهنگی این نهاد محسوب می شود.

سازمان ورزش شهرداری تهران  ۱۹۰ مجموعه ورزشی استخر و چند منظوره و ایستگاه‌های سلامت را تحت پوشش خود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.