به گزارش ایرنا، «احمدمسجد جامعی» روز سه شنبه در دویست و سومین جلسه شورای شهر تهران افزود: گفته می‌شود وزارت بهداشت خط اول مقابله با این بیماری است، در حالی که شهرداری نیز در حوزه مدیریت شهری خط اول مقابله با این مشکل به شمار می‌رود.  

وی تصریح کرد: همه نهادهایی که می‌توانند در حوزه پیشگیری و مقابله با کرونا فعال باشند، به نوعی بلاتکلیف مانده‌اند.

مسجد جامعی گفت: در حوادثی مانند پلاسکو، سیل و زلزله که آنها را بحران می‌دانستیم، شهرداری همیشه در خط اول خدمت‌رسانی بوده است ولی اکنون به طور واضح این مساله مشخص نیست.

تعطیلی برج میلاد، کاهش درآمد شهرداری 

این عضو شورای شهر تهران گفت: یکی از منابع درآمدی برای شهرداری که شاید بیشترین درآمد هم محسوب می‌شود، از طریق برج میلاد بوده که اکنون تعطیل شده است و قطعا در نوروز هم تعطیل خواهد بود.

وی افزود: منابع درآمدی به طورکلی برای بسیاری از افراد کاهش یافته و باید فکری در این زمینه‌ کرد.

مسجد جامعی خاطرنشان کرد: شهرداری بیشترین ارتباط را با شهروندان دارد، ‌ لذا تصمیم‌گیری‌های ما حائز اهمیت است.  

وی با بیان اینکه ۸۰ هزار راننده تاکسی، کارکنان مترو و رانندگان اتوبوس در حوزه شهری فعالند، گفت: علاوه بر موضوع اقتصادی، آیا این افراد از ایمنی لازم مقابل کرونا برخوردارند و آیا دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده و شوینده برای آنها وجود دارد؟! 

 ستاد بحران در صحن شورا گزارش دهد

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ستاد بحران باید در صحن شورا گزارش دهد وگرنه گزارش‌ها پشت درهای بسته چه فایده‌ای دارد.

وی افزود: در حال حاضر به اشتباه کرونا فقط مسئله پزشکی دیده می‌شود، در حالی که این مسئله تنها این‌چنین نیست.  

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه پایتخت بیشترین تلفات را در حوادث مختلف دارد، گفت: قبلا در اتفاقاتی که شهر را تحت‌تأثیر قرار می‌داد، صورتجلسه شورا تغییر می‌کرد.  

مسجدجامعی خاطرنشان کرد: روز گذشته برخی از سازمان‌های مردم‌نهاد جلسه داشتند و شهردار منطقه علی‌رغم حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف در پایتخت نبوده است، در حالی که این مسائل بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: شش ماه دیگر هم می‌شود لاله‌زار را ساخت، ولی موضوعات این‌چنینی مانند کرونا را نمی‌توان به زمان‌های دیگر موکول کرد.  

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا روز گذشته یکهزار و ۵۰۱ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۶۶ نفر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

۲۹۱ نفر نیز از مبتلایان بهبود یافته‌اند.

بر این اساس تاکنون ۱۷۰ نفر در تهران به کرونا مبتلا شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.