حسین کاغذلو روز دوشنبه در آئین معارفه سرپرست جدید جهاد کشاورزی ورامین گفت: ورامین شهرستانی استراتژیک در تولید محصولات غذایی کشور محسوب می‌شود که با تولید گندم، جو، گوشت سفید و قرمز و شیر، نقش به سزایی در تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور دارد.

وی افزد: ورامین با داشتن ۳۰۰ هزار رأس دام سبک و ۱۰۰ هزار رأی دام سبک،  ۴۰ درصد گوشت مورد نیاز استان ۱۴ میلیون نفری تهران یعنی بالغ بر ۶ میلیون نفر را تأمین می‌کند ضمن این که ۳۰ درصد از شیر مورد نیاز استان تهران نیز در این شهرستان تولید می‌شود که با جمعیت ۱۰ استان کشور برابری می‌کند.

کاغذلو اظهار کرد: ورامین با تولید سالانه ۳۰ میلیون قطعه جوجه اردک، ۷۰ درصد از اردک کشور را تولید می‌کند ضمن این که این شهرستان، بزرگترین تولید کننده بوقلمون و شترمرغ استان تهران است.

فرماندار ورامین اظهار کرد: ۱۰ هزار هکتار از اراضی ورامین زیر کشت پسته رفته و کیفیت محصول تولید شده در باغات شهرستان که اغلب به سایر کشورها صادر می‌شود با بسیاری از استان‌های پسته کشور برابری می‌کند.

وی تصریح کرد: ۷۰ درصد از اقتصاد شهرستان بر پایه کشاورزی است بنابراین مدیریت بر این حوزه، به همت، تلاش، همکاری با بهره‌برداران و تلاش برای احقاق حق کشاورزان نیاز دارد که امید است رئیس جدید جهاد کشاورزی شهرستان بتواند این حوزه را به خوبی مدیریت کرده ودر جهت پیشرفت کشاورزی گام بردارد.

در این مراسم محسن بنائیان به عنوان سرپرست جدید جهاد کشاورزی ورامین معرفی و از تلاش‌های احمد فدایی اردستانی تقدیر شد.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

ورامین بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل محدودیت‌های منابع آبی، ۳۸ هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات باغی و زراعی می‌رود.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.