به گزارش روز دوشنبه ایرنا از فرمانداری شهرستان فیروزکوه، مهدی یوسفی جمارانی در جلسه ستاد پدافند زیستی پیشگیری از ویروس کرونا افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا ویروس در کشور وزارت بهداشت برای جلوگیری از شیوع گسترده این بیماری در سطح کشور اقدامات پیشگیرانه خود را آغاز کرده است.
وی اظهار داشت: نحوه مواجه با بیماری کرونا ویروس نیازمند هماهنگی و همکاری همه شهروندان و دستگاه‌های اجرایی با مدیریت شهرستان و شبکه بهداشت است.

این مقام مسئول تأکید کرد: در همین راستا بایستی از شایعات پرهیز کنیم و با ایجاد شایعه در فضای سیاسی و اجتماعی شهرستان تنش ایجاد نکنیم. اگر موردی در شهرستان گزارش یا مشاهده شود قطعاً به شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.

فرماندار فیروزکوه تصریح کرد: دریافت اخبار موثق از منابع معتبر مهم می باشد و شهروندان فیروزکوهی اخبار هشداری و آموزشی را فقط از کانال اطلاع رسانی سیمای سلامت فیروزکوه پیگیری کنند. 

یوسفی جمارانی اعلام کرد: مقرر شده تا شهرداری نسبت به ضدعفونی کردن تاسیسات شهری، تاکسی های درون شهری، بیرون شهری و مراکز عمومی اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: تمام فعالیت های ورزشی و اماکن ورزشی در رشته هایی که عمومی هستند از جمله مسابقات فوتبال و فوتسال تا پایان هفته جاری تعطیل است و شهرداری نیز مکلف است از برگزاری بازار روز تا اطلاع ثانوی اجتناب کند.

این مقام مسئول بیان داشت: بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری برگزاری هرگونه کنسرت، همایش، اجتماعات و برنامه های عمومی تا اطلاع ثانوی در این شهرستان لغو شده است.

فرماندار فیروزکوه تأکید کرد: کلیه ادارات و ارگان ها از اعزام افراد به سفرهای زیارتی یا اردوهای تفریحی و ورزشی خودداری کنند و همچنین ادارات شهرستان نیز  با کارکنانی که فرزند دانش آموز دارند با نظر مساعد نسبت به اعطای مرخصی اقدام کنند.

یوسفی جمارانی گفت: بانک ها موظف شدند تا از ماده های ضد عفونی کننده برای کارمندان و مشتریان استفاده کنند. ادارات نیز رابطان بهداشت خود را به شبکه بهداشت و درمان به منظور دریافت توصیه های آموزشی و بسته های بهداشتی معرفی کنند.
 
به گفتهٔ وی، جلسات شورای پدافند زیستی بصورت مستمر برگزار و روند اجرای مصوبات بررسی و رصد می شود.

شهرستان فیروزکوه از توابع استان تهران و مرز میان استان تهران و مازندران است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.