سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در باره آتش سوزی در مرتضی گرد به خبرنگار ایرنا گفت: ساعت ٠٧:۵۶ امروز حادثه آتش سوزی کارگاه چوب‌بری و مبل سازی در محله مرتضی گرد به سامانه ١٢۵ اعلام شد اما با وجود اینکه محل حادثه خارج از حوزه استحفاظی آتش نشانی شهر تهران بود، ماموران ۳ ایستگاه آتش نشانی به همراه تانکرهای آب و خودروهای تجهیزات تنفسی به عنوان نیروهای کمکی به محل حادثه اعزام شدند.

سیدجلال ملکی افزود: محل آتش سوزی سوله مسقفی به وسعت ۴٠٠ متر بود که یک نیم طبقه هم داخل آن تعبیه شده بود که این محل با سقف‌های شیروانی و غیر مقاوم پوشیده شده بود.

وی با بیان اینکه مقدار زیادی چوب و چندین بشکه مایعات قابل اشتعال در محل حادثه وجود داشت، خاطرنشان کرد: سرایت آتش به مایعات، گسترش آتش سوزی را زیاد کرده و آتش همه کارگاه را فرا گرفته بود.

ملکی افزود: آتش در حال سرایت به سوله های مجاور بود که آتش نشانان از چندین طرف به شعله های سرکش آتش حمله ور شدند و پس از لحظاتی توانستند شعله های سرکش آتش را مهار کنند.

وی تصریح کرد: آتش نشانان در همان لحظات اولیه ۴ نفر از کارگران را که دچار سوختگی شده بودند، تحویل عوامل اورژانس دادند.

به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی، ۳ کارگر دیگر نیز در میان دود بسیار غلیظ در سوله های مجاور گرفتار بودند که آتش نشانان این افراد را بدون آسیب نجات دادند.

به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، هم اکنون آتش نشانان در محل حادثه مشغول تخلیه دود و ایمن سازی هستند و  علت این آتش سوزی نیز در دست بررسی کارشناسان آتش نشانی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در محله مرتضی گرد که در حاشیه بزرگراه آزادگان و در جنوب غربی پایتخت واقع شده است تعداد زیادی کارگاه های چوب بری و مبل سازی وجود دارد که همه ساله در فصل سرما به دلیل استفاده از سیستم گرمایشی نامناسب و فرسودگی در سیستم برق کشی، تعدادی از کارگاه های آن دچار آتش سوزی می شود.

به گفته کارشناسان آتش نشانی، برای برون رفت از این وضعیت، مالکان باید نسبت به نوسازی سیستم های گرمایشی و برقی کارگاه های خود اقدام کنند.

آتش سوزی در یک مرکز درمانی 

حادثه آتش سوزی دیگری هم بامداد امروز در یک مرکز درمانی در خیابان شریعتی تهران رخ داد اما این حادثه بدون مصدومیت مهار شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این باره به خبرنگار ایرنا  گفت: ساعت ۲۰ دقیقه بامداد حادثه آتش سوزی و مشاهده دود در داخل یک مرکز درمانی در خیابان شریعتی پایینتر از خیابان میرداماد به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد.

ملکی با بیان اینکه بلافاصله ۳ ایستگاه به همراه گروه نجات به محل حادثه اعزام شدند، ادامه داد: محل حادثه یک مرکز درمانی بود که در قسمت حیاط و در مجاورت ساختمان ۴ طبقه اصلی، دو باب انباری و سردخانه به وسعت ۳۰ تا ۴۰ متر در کنار هم قرارداشتند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: این دو مکان دچار حریق شده بود و دود حاصل از آن از طریق کانال و رایرز به بخشی از ساختمان اصلی نفوذ کرده بود.

به گفته وی، پیش از رسیدن آتش نشانان، پرسنل درمانی اقدام به تخلیه اتاقهایی که تحت تاثیر دود قرار گرفته بود، کرده بودند.

ملکی تصریح کرد: وضعیت داخل طبقات ساختمان اصلی وضعیت بغرنجی نبود اما به منظور پیشگیری از هر نوع اتفاق، تخلیه اتاقها انجام شده بود.

وی ادامه داد: نیروهای آتش‌نشانی به سرعت همزمان با خاموش کردن آتش، درب سردخانه و انباری را باز کرده و مشغول خاموش کردن آتش شدند و گروه های دیگر نیز به داخل طبقات رفته و با کمک مسئولان بخشها، تعدادی از بیماران را به همراه کادر درمانی به داخل حیاط منتقل کردند.

به گفته ملکی، آتش به سرعت خاموش شد و دودی که به اتاقها نفوذ کرده بود نیز تخلیه شد.

وی تصریح کرد که علت این حادثه از سوی کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.