به گزارش ایرنا، براین اساس بودجه شهرداری برای سال ۹۹ مطابق با لایحه ارسالی ۳۰ هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان بود که پس از بررسی در کمیسیون‌های برنامه و بودجه و تلفیق رقم بودجه به ۳۱ هزار ۳۳۲ میلیارد تومان افزایش یافت.

حامد مظاهریان معاون شهردار تهران در خصوص تصویب کلیات بودجه خطاب به اعضا گفت: همان طور که در زمان بندی اولیه پیش بینی شده بود امیدوارم تا نیمه اسفندماه بررسی بودجه به اتمام برسد و شهرداری بتواند تا پایان سال بودجه سال آینده را به بخش های مختلف ابلاغ کند.

وی ادامه داد: بودجه سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، ۲۵ درصد افزایش داشته و امیدواریم شهرداری تمام عزم خود را برای تحقق این بودجه جزم کند.

سید حسن رسولی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز در توضیح این موضوع اظهار کرد: بودجه سال ۹۸ که اولین سال برنامه سوم توسعه شهر تهران است، ۱۸ هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان بود که بر اساس جدول منابع و مصارف مصوب برنامه سوم، مقرر شد شهرداری در برنامه پنج ساله حداقل به میزان ۱۵۰هزار میلیارد تومان تامین منابع کند.  

وی ادامه داد: از آنجا که تصویب برنامه به طول انجامید، شهرداری لایحه متمم سال ۹۸ را تهیه و به شورا ارسال کرد تا فاصله بودجه امسال نسبت به برنامه سوم بیشتر نشود.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، تاکید کرد: براساس لایحه متمم، رقم دقیق بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران به ۲۴هزار و ۱۸۵ میلیارد تومان افزایش یافت.

رسولی گفت: بودجه شهرداری برای سال ۹۹ مطابق با لایحه ارسالی ۳۰هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان بود که پس از بررسی در کمیسیون‌های برنامه و بودجه و تلفیق رقم بودجه به ۳۱ هزار ۳۳۲ میلیارد تومان افزایش یافت و معتقدیم این عدد با اصول حاکم بر نظام بودجه‌ریزی همچون تحقق پذیری، واقع‌بینی، انعطاف پذیری و سایر بایسته هایی بودجه تطابق دارد.

وی با بیان اینکه در بودجه سال ۹۸ سهم درآمدهای پایدار به ۳۷ درصد افزایش یافت که این پیام خوبی است، خاطرنشان کرد: رقم بودجه سال ۹۹ نسبت به بودجه سال مصوب اولیه امسال، ۶۶ درصد و نسبت به متمم بودجه ۳۰ درصد افزایش یافت.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه ۱۰هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ۱۰۴ پروژه اولویت‌دار شهرداری در سال‌های آینده در بودجه ۹۹ لحاظ شده است، تصریح کرد: در اجرای راهبرد شورای پنجم با هدف کاهش بودجه هزینه‌ی و افزایش بودجه سرمایه‌ی، سهم بودجه سرمایه‌ی به ۴۷ درصد افزایش و سهم بودجه هزینه‌ی به ۲۴ درصد کاهش یافته است.

۳ هزار کارمند شهرداری بازنشسته پیش از موعد می شوند

رسولی با بیان اینکه ۸۰۰ میلیارد تومان کمک به حوزه منابع انسانی در بخش هزینه‌ی در سال ۹۹ در نظر گرفته شده است، اعلام کرد: ۳ هزار نفر از نیروهایی که تمایل به بازنشستگی پیش از موعد دارند، تعدیل خواهند شد.

در نهایت کلیات این لایحه با ۱۰ رای مثبت از ۱۴ عضو حاضر تصویب شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.